V boji proti Covid-19 vznikla iniciatíva hackvirus.sk, ktorá zbiera nápady
V boji proti novému koronavírusu sa spojili technologické firmy a založili občiansku iniciatívu na zber nápadov, ako zapojiť technológie do riešenia aktuálnej situácie.
Bratislava 17. marca (TASR) – V boji proti novému koronavírusu, ktorý spôsobuje ochorenie Covid-19, sa spojili technologické firmy a založili občiansku iniciatívu na zber nápadov, ako zapojiť technológie do riešenia aktuálnej situácie. Informovali o tom zakladatelia platformy hackvirus.sk v utorok na brífingu.
Cieľom iniciatívy je od nedele (15. 3.) do piatka (20. 3.) zozbierať nápady ľudí, ako by mohli technológie zlepšiť aktuálnu krízovú situáciu okolo nového koronavírusu. Na základe vyzbieraných podnetov odborníci vyvinú konkrétne riešenia, naprogramujú ich a odovzdajú začiatkom budúceho týždňa Ministerstvu zdravotníctva (MZ) SR. Iniciatívu podporujú viaceré technologické firmy, zástupcovia startupov i známe osobnosti.
Ako uviedli zakladatelia platformy, na stránke hackvirus.sk už evidovali 250 nápadov. Týkali sa napríklad mobilných aplikácií, ktoré by mali za úlohu ľahkú diagnostiku ochorenia Covid-19 na základe symptómov, či poradiť ľuďom, ako sa majú správať.
„Už pri zakladaní tejto platformy sme registrovali, že viaceré firmy či jednotlivci sa snažia vyvíjať riešenia, ktoré by ľuďom pomáhali zvládnuť epidémiu, alebo bojovať s ňou,“ uviedol jeden z iniciátorov platformy a spoluzakladateľ podnikateľského akcelerátora Perry Talents Andrej Krúpa. Takéto riešenia podľa zakladateľov nosia v hlave aj samotní lekári, nemajú ich však ako uviesť do praxe.
Zakladatelia občianskej iniciatívy spolu s odborníkmi vytypovali päť hlavných oblastí, na ktoré by sa technologické riešenia mali zamerať. Medzi oblasťami je napríklad včasné vyvrátenie hoaxov, pomoc seniorom, minimalizácia pohybu ľudí, či informovanie o naskladnení potravín, liekov.
Niektoré riešenia na pomoc v boji proti novému koronavírusu pritom už existujú. Napríklad tím firmy BOT.MEDIA vytvoril chatbot s názvom covid.chat, ktorý na základe automatického scenára odpovedá ľuďom na ich otázky.
„Nástroj prináša informácie z oblastí prevencie, diagnostiky a aktuality. Obsah je neustále aktualizovaný v spolupráci s krízovým štábom a hlavným hygienikom, ale aj na základe dopytov od občanov,“ vysvetlil zástupca spoločnosti Juraj Dobrík.