Čo robiť, ak vodič MHD odíde zo zástavky skôr, než by mal?
Ak ste si istý, že vozidlo MHD odišlo zo zástavky skôr, ako malo, môžete to nahlásiť.
BRATISLAVA 28. augusta - Keď vám „pred nosom“ ufujazdí MHD-čka, zamrzí to. O to viac, ak odíde skôr, než by mala. Čo robiť v takomto prípade? Okrem toho, že zrejme počkáte na ďalší spoj, máte možnosť predčasný odchod vozidla MHD ohlásiť.
Žilinský dopravný podnik však upozorňuje, že pri prípadoch, keď cestujúcemu vozidlo MHD „ujde“ zo zastávky, je pre nich smerodajný „systémový“ čas, s ktorým sa porovnáva skutočný odchod vozidla.
Skontrolujte si, či máte správny čas
„Ako iste viete, existujú prípady, že každý môže mať na svojich hodinkách alebo svojom mobile iný čas. Preto sa my v DPMŽ riadime časom, ktorý je na palubných počítačoch minimálne 2-krát synchronizovaný s internetovým časom. Server, ktorý sa s každým palubným počítačom vozidla pri výjazde/návrate z/do vozovne spojí, automaticky kontroluje a koriguje časovú odchýlku voči už spomínanému internetovému času.“ povedala pre Dobré noviny Denisa Chovancová zo sekretariátu Dopravného podniku mesta Žilina.
Zároveň dodala, že ak niekto trvá na tom, že vozidlo odišlo skôr, je možné zaslať písomnú sťažnosť alebo elektronický podnet, ktorý následne preveria priamo z údajov palubného počítača vozidla, ktoré predmetný spoj vykonávalo.
Dobiehajúci nie je cestujúci
Vedúci odboru marketingu a komunikácie Dopravného podnika Bratislava Matej Michlík však upozorňuje, že podľa Prepravného poriadku človek je povinný byť na zástavke včas. To znamená, že nedobieha na zástavku, ale už na zástavke stojí.
„Vodiči Dopravného podniku Bratislava, akciovej spoločnosti (DPB), nemajú povolené odchádzať skôr, než je čas uvedený v cestovných poriadkoch. V prípade, ak sa cestujúci domnieva, že „jeho“ spoj odišiel predčasne, odporúčame kontaktovať DPB na nonstop infolinke 02/5950 5950, kde je možné aj spojenie s dopravným dispečingom, ktorý situáciu preverí a cestujúcemu poskytne v danej situácii rady a pokyny,“ informuje Michlík.
V prípade, že vám vozidlo MHD odíde v Košiciach, mali by ste to nahlásiť na infolinku Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) 055/64 07 407, prípadne priamo na oddelenie sťažností DPMK 055/64 07 100. Je potrebné vedieť číslo linky, jej smer a tiež zastávku a čas odchodu z nej. Pri preverovaní pomôže, ak zachytíte evidenčné číslo linky.
Ak nemusíte, nedobiehajte
„Ak nemusíte, nedobiehajte. Ak musíte dobiehať, tak radšej z prednej časti, pričom nadviažte očný kontakt s vodičom, ktorý vám naznačí, či vás počká. Ak dobiehate kolmo na vozidlo, presvedčte sa, že neznie zvukové znamenie oznamujúce zatváranie dverí,“ radí portál IMHD.
Ak vás vodič počká, určite ho poteší, ak sa mu poďakujete.