Dobré noviny
JOUROVÁ: Dvojaká kvalita produktov je o dôvere občanov v spoločný trh
TASR
TASR

JOUROVÁ: Dvojaká kvalita produktov je o dôvere občanov v spoločný trh

Na snímke sprava eurokomisárka pre spravodlivosť a ochranu spotrebiteľov Věra Jourová, predseda vlády SR Robert Fico a predseda vlády ČR Bohuslav Sobotka počas rokovania na summite Za rovnakú kvalitu produktov pre všetkých 13. októbra 2017 v Bratislave.
Na snímke sprava eurokomisárka pre spravodlivosť a ochranu spotrebiteľov Věra Jourová, predseda vlády SR Robert Fico a predseda vlády ČR Bohuslav Sobotka počas rokovania na summite Za rovnakú kvalitu produktov pre všetkých 13. októbra 2017 v Bratislave. — Foto: TASR - Pavel Neubauer

Testy dvojakej kvality produktov sa doteraz uskutočnili v ôsmich krajinách EÚ. Podľa Jourovej veľmi pomohli v tom, že sa dá konštatovať, že nejde o marginálny problém.

Bratislava 13. októbra (TASR) - Dvojaká kvalita potravín a tovarov sa týka dôvery občanov v spoločný trh EÚ. Uviedla to na dnešnom summite Za rovnakú kvalitu produktov pre všetkých v Bratislave Věra Jourová, eurokomisárka pre spravodlivosť, ochranu práv spotrebiteľov a rovnosť žien a mužov.

"Problém, ktorý tu zaznel, sa netýka obsahu mäsa alebo cukru v konkrétnych produktoch, ale týka sa niečoho ďaleko väčšieho - dôvery občanov v spoločný európsky trh," zdôraznila Jourová.

Testy dvojakej kvality produktov sa doteraz uskutočnili v ôsmich krajinách EÚ. Podľa Jourovej veľmi pomohli v tom, že sa dá konštatovať, že nejde o marginálny problém. "Je to aj pomerne silný alarm pre členské štáty, ktoré dlhú dobu hovorili, že je to problém dvoch - troch štátov v EÚ a nebudeme sa tým zaoberať," upozornila.

Eurokomisárka pripomenula, že do 30. novembra majú vnútroštátne orgány členských krajín možnosť požiadať o grant na testovanie potravín. "Pokiaľ milión eur, ktorý som našla v tohtoročnom rozpočte, nebude stačiť, pre nás tá vec samozrejme nekončí, budeme sa dívať na potrebu zdrojov pre budúci rok," avizovala Jourová.

Zároveň je podľa nej pri tomto probléme potrebné "vtiahnuť do hry" spotrebiteľa. "Mám stále dojem, že spotrebitelia v strednej a východnej Európe sú menej nároční a že tak trošku otvárajú priestor k tomu, že sa s nimi aj zo strany výrobcov a obchodníkov zaobchádza iným spôsobom, než s tými náročnejšími spotrebiteľmi," opísala.

Je preto podľa Jourovej potrebné, aby bol zo strany spotrebiteľov väčší tlak a vyššia náročnosť. "Boli by sme radi, keby spotrebitelia sami hlásili prípady, na ktoré natrafili pri svojich nákupoch," doplnila eurokomisárka.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…