Dobré noviny
Mladí plánujú minúť na darčeky od 90 do 200 eur
TASR
TASR

Mladí plánujú minúť na darčeky od 90 do 200 eur

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: TASR/František Iván

Takmer polovica opýtaných uviedla, že pri nákupe na uvedenú sumu nakúpi tri až šesť darčekov.

Trnava 19. decembra (TASR) – Takmer polovica mladých ľudí plánuje v tomto roku minúť na darčeky od 90 do 200 eur. Vyplýva to z novembrového elektronického prieskumu Fakulty masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave, ktorý sa zameral na zisťovanie nákupných preferencií generácie "millennials".

Na prieskume sa zúčastnilo viac ako 300 respondentov prevažne vo veku 20 až 24 rokov. Jeho cieľom bolo zistiť zákaznícke očakávania a preferencie v predvianočnom období. Takmer polovica opýtaných uviedla, že pri nákupe na uvedenú sumu nakúpi tri až šesť darčekov. Takmer každý kupuje darčeky rodičom, väčšina ešte súrodencom a priateľovi či priateľke. Táto skupinka ľudí predbehla aj starých rodičov či priateľov. Menšie percento ľudí kúpi darček aj iným členom rodiny, kolegom a spolužiakom. Väčšinu svojich výdavkov plánuje táto skupina respondentov financovať z peňazí z brigád alebo rôznych iných zdrojov.

Viac ako polovica opýtaných si nerobí na vianočné nákupy rozpočet a pri nakupovaní sa nechá najviac ovplyvniť odporúčaním známych alebo internetovou reklamou či reklamou na sociálnych sieťach. Málokto nakúpil v predstihu, aby ušetril peniaze. Ani tento rok väčšina neplánuje stráviť viac času pri porovnávaní cien ako zvyčajne. Tri štvrtina opýtaných uviedla, že pri výbere darčekov nezohľadňuje ich pôvod a spôsob výroby. Najviac ľudí si myslí, že na nákupy minie rovnako ako v posledných rokoch, ale takmer rovnako veľa ľudí očakáva vyššie výdavky, zvyšok nevie a najmenšie percento plánuje investovať menej. Väčšina tých, čo ušetrí, síce ešte nevie na čom konkrétne, ale 25 percent plánuje nakúpiť len potrebné darčeky.

Najpopulárnejšími na nákup sú internetové a tradičné obchody a obchodné reťazce. Používanie e-shopov pri nákupoch koreluje s trendmi a má rastúcu tendenciu. Najviac sa cez internet nakupujú knihy, kozmetika, parfumy, oblečenie a topánky.

Viac ako polovicu opýtaných by potešilo ako darček od iných oblečenie a topánky, takmer rovnaké množstvo si želá kozmetiku a parfumy a tiež by si pod stromčekom radi našli dobrú knihu. Tretine stačí obyčajná obálka s hotovosťou, 108 opýtaných túži po dovolenke alebo zájazde. Populárne darčeky sú aj vstupenky do divadla či na koncert, šperky a hodinky, aj služby ako wellness alebo masáž.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…