Dobré noviny
Najviac na kampaň vo voľbách minul Smer, takmer tri milióny eur
TASR
TASR

Najviac na kampaň vo voľbách minul Smer, takmer tri milióny eur

Na snímke poslanec parlamentu Robert Fico (Smer-SD)
Na snímke poslanec parlamentu Robert Fico (Smer-SD) — Foto: TASR/Martin Baumann

Najviac peňazí na volebnú kampaň pred februárovými parlamentnými voľbami minul Smer-SD. Zaplatil za ňu 2.998.233,58 eura.

Bratislava 4. apríla (TASR) - Najviac peňazí na volebnú kampaň pred februárovými parlamentnými voľbami minul Smer-SD. Zaplatil za ňu 2.998.233,58 eura. Vyplýva to zo záverečných správ uverejnených na webe ministerstva vnútra. Nasleduje strana Za ľudí, ktorá minula 2.674.847,88 eura.

Najmenej spomedzi súčasných parlamentných strán zaplatila za kampaň ĽSNS, išlo o sumu 957.155,30 eura. Víťaz volieb, hnutie OĽaNO, minul na kampaň 2.449.227,96 eura, SaS 1.558.594,41 eura a hnutie Sme rodina zaplatilo 1.222.493,77 eura.

Na čo míňali najviac?

Strany, ktoré sa dostali do parlamentu, míňali podľa svojich záverečných správ najviac prostriedkov na inzerciu alebo reklamu (SaS a Sme rodina) či na volebné plagáty (ĽSNS a Za ľudí). Smer-SD a OĽaNO minuli najviac peňazí na položku „všetky ostatné náklady politickej strany na propagáciu jej činnosti, cieľov a programu“.

Záverečnú správu o nákladoch na volebnú kampaň museli ministerstvu vnútra doručiť všetky politické subjekty, ktoré kandidovali vo voľbách. Na kampaň mohli strany minúť najviac tri milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty.

Do tohto limitu sa rátajú aj náklady, ktoré strana minula na svoju propagáciu v čase začínajúcom 180 dní predo dňom vyhlásenia volieb, čiže od 9. mája 2019 do 4. novembra 2019.

Zahrnuté aj náklady obchodnej spoločnosti

Správa musí podľa zákona o volebnej kampani obsahovať prehľad nákladov na úhradu predvolebných prieskumov, platenej inzercie či reklamy, na vysielanie politickej reklamy, ale aj náklady na úhradu volebných plagátov, prehľad cestovných výdavkov členov strany pri kampani a cestovných náhrad zamestnancov, ako aj prehľad všetkých ostatných nákladov politickej strany na propagáciu jej činnosti, cieľov a programu.

Strany v nej mali zahrnúť aj náklady obchodnej spoločnosti súvisiace s volebnou kampaňou, rovnako prehľad nepeňažných darov a iných bezodplatných plnení a ich hodnotu.

Subjekty, ktoré kandidovali, naďalej nemôžu nakladať s financiami na transparentných účtoch. A to počas 90 dní po vyhlásení výsledkov volieb. Nemôžu s nimi hýbať ani počas prípadného konania vo veci porušenia pravidiel financovania kampane. Ak im však ostali neuhradené faktúry, môžu svoje záväzky z osobitného účtu uhradiť.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…