Minister Gröhling predstavil školskú reformu: Prioritami zmena učiva, digitalizácia aj menej byrokracie
Medzi strategické opatrenia moderného školstva patrí digitalizácia, debyrokratizácia, zjednotenie financovania škôl pod rezort školstva či otvorenie trhu s učebnicami.
Bratislava 13. novembra (TASR) - Medzi strategické opatrenia moderného školstva patrí digitalizácia, debyrokratizácia, zjednotenie financovania škôl pod rezort školstva či otvorenie trhu s učebnicami. Nastať má aj zmena v obsahu vzdelávania, čiže v učive.
Víziu, ako docieliť moderné školstvo, predstavil na piatkovej tlačovej konferencii minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS). Ako poznamenal, nepôjde o reformu, ale o súbor opatrení, ktorým sa chcú v najbližšom období venovať. Niektoré sa už podarilo aj zrealizovať.
Vyšpecifikoval 12 opatrení
Minister školstva poznamenal, že dlhé dokumenty, predstavujúce reformu školstva, nebudú robiť. Poukázal na to, že na Slovensku sa už zrealizovalo množstvo reforiem. „Vychádzame zo všetkých dokumentov, ktoré už boli vytvorené, z programového vyhlásenia vlády, programu SaS či Učiaceho sa Slovenska,“ ozrejmil.
Rezort školstva si vyšpecifikoval 12 opatrení. Za prvé opatrenie minister školstva označil otvorený trh s učebnicami. Prvá fáza sa spustila pred letom. Doteraz sa do tejto oblasti investovalo približne 16 miliónov eur. V druhej fáze by ministerstvo školstva chcelo otvoriť trh s učebnicami aj pre 2. stupeň základných škôl, v tretej pre stredné školy.
Digitalizácia
Digitalizácia patrí medzi najambicióznejšie oblasti, pretože si vyžaduje veľký objem financií rádovo v stovkách miliónov eur. Cieľom digitalizácie je, aby boli v školách digitálne technológie k dispozícii pre učiteľov aj žiakov v špeciálnych učebniach s možnosťou zapožičania si techniky i domov.
Na tento zámer ministerstvo vyčlenilo z vlastných zdrojov šesť miliónov eur. Ďalšie peniaze plánuje rezort získať úpravou eurofondových projektov, prostredníctvom REACT-EU či z plánu obnovy.
Zmena obsahu vzdelávania
Upraviť by sa mal aj obsah vzdelávania. „Vytvorený už je pilotný projekt, do ktorého sa zapojilo 35 škôl. Ide o nový vzdelávací program rozdelený na tri cykly (1.-3. ročník, 4.-5. ročník a 6.-9. ročník),“ povedal Gröhling. Zámerom je taktiež začleniť do vzdelávania prierezové témy, ako sú environmentálna či finančná gramotnosť.
Viac si môžete prečítať na ďalšej strane.