Dobré noviny
Slovenská jahňacina má na pultoch obchodov úspech, tvrdí minister Mičovský
TASR
TASR

Slovenská jahňacina má na pultoch obchodov úspech, tvrdí minister Mičovský

Na snímke ovce v priestoroch poľnohospodárskeho družstva v obci Liptovské Revúce
Na snímke ovce v priestoroch poľnohospodárskeho družstva v obci Liptovské Revúce — Foto: TASR/Miroslava Mlynárová

Slovenská jahňacina má medzi spotrebiteľmi úspech.

Liptovské Revúce 26. marca (TASR) – Slovenská jahňacina má medzi spotrebiteľmi úspech. Za rok od jej návratu na pulty obchodov sa prostredníctvom obchodných reťazcov predalo zhruba 8000 jahniat, čo je takmer 200 000 kilogramov živej váhy. Informoval o tom minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ján Mičovský (OĽANO) na piatkovej tlačovej konferencii v Liptovských Revúcach.

Zdôraznil, že dopyt bol oveľa vyšší, preto sa tento rok pokúsia ponuku rozšíriť. „Rozhodnutie o uplatnení jahňaciny na pultoch obchodov má v rukách spotrebiteľ. Chcem preto vyzvať všetkých, aby vyskúšali tento produkt a pri výbere uprednostnili skutočne slovenskú jahňacinu,“ povedal Mičovský.

Jedno z najkvalitnejších mias

Predseda Zväzu chovateľov oviec a kôz na Slovensku Igor Nemčok pripomenul, že jahňacina je jedným z najkvalitnejších mias. „Pre nás chovateľov je snom, aby sme všetku, na slovenských kopcoch vychovanú jahňacinu, dokázali predať slovenským spotrebiteľom. Záleží nám na zdraví našej krajiny aj jej obyvateľov,“ uviedol.

Pred rokom bola situácia v chove oviec kritická. Pandémia ochorenia COVID-19 narušila zahraničný trh a vývoz jahniat, napríklad do Talianska, bol ohrozený. „Oslovili sme o pomoc každého, koho sme mohli. Spustili sme mediálnu propagáciu jahňaciny a výsledok je neuveriteľný. Práve vďaka tejto propagácii a spolupráci máme aj veľa odoziev od ľudí, ktorí pred rokom vyskúšali jahňacinu po prvýkrát, zachutila im a teraz sa stávajú stálym konzumentom,“ zhodnotila predsedníčka Poľnohospodárskeho družstva Liptovské Revúce Anna Kováčiková.

Zlaté jahňa

Minister pôdohospodárstva zdôraznil, že zásluhou návratu slovenskej jahňaciny na pulty obchodov zachránili niekoľko desiatok producentov a stovky pracovných miest.

Spotrebitelia nájdu slovenskú jahňacinu na pultoch obchodných reťazcov pod spoločným označením „Zlaté jahňa – 100 % slovenské“ a označením Značky kvality. Jahňacina sa tak stane nielen sezónnou počas Veľkej noci, ale dostupnou po celý rok.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…