Ako z animáku od Pixaru. Verili by ste, že toto nie je film?
Víziu urobiť hru, ktorá bude dosahovať filmovú kvalitu, mali už na začiatku. Teraz sa tomu priblížili ako nikto predtým. Je to hneď z niekoľkých dôvodov.
LOS ANGELES 28. mája - Štúdio Insomniac Games vytvára hry už desiatky rokov. Pracuje na fiktívnych svetoch tak, aby v nich hráči mali chuť stráviť dlhé hodiny. Dlhodobou stálicou je pre nich séria Ratchet & Clank. Ide o príbeh dvoch parťákov, tvora vymyslenej rasy Lombax a malého robota, ktorí spolu cestujú po rôznych planétach po vesmíre.
Prvý titul zo série vyšiel na PlayStation 2 v roku 2002. Už vtedy mali tvorcovia ambíciu priblížiť sa graficky čo najviac animovaným filmom, aké sme v tej dobe mohli vidieť. Doteraz sme sa dočkali 17 hier a postupne sa čoraz viac približovali vizuálnemu spracovaniu, na aké sme zvyknutí z kín.
Skúšali to aj s filmom
Pred pár rokmi vyšiel dokonca aj film Ratchet a Clank spoločne s doprovodnou hrou. Už vtedy boli ľudia nadšení, do akej miery sú si tieto dva rozdielne kultúrne zážitky vizuálne podobné. Po prvýkrát ich nespájal len príbeh, ale aj úžasný vizuál. Teraz chystajú novú hru s podtitulom Rift Apart, o ktorom môžeme hovoriť, že tento míľnik vďaka novej konzole PlayStation 5 úspešne dosiahol. Od vydania prvej hry to bude skoro 19 rokov.
Vďaka pokrokom v herných konzolách je zážitok z hrania na úplne inej úrovni. „Všetkého je jednoducho viac. Viac detailov, viac efektov, viac vecí na preskúmanie. Snažíme sa vytvoriť svety, ktoré pôsobia reálne a vy ich máte chuť preskúmať. Toto sme doteraz nikdy nemohli kvôli predošlým technickým limitáciám dosiahnuť,“ hovorí režisér hry.
Už žiadne čakanie
Hry sú preslávené tým, že v určitom bode nastane moment, keď sa ďalší level bude musieť načítať. A vy čakáte. Tomu je však teraz koniec. „Žiadne načítavanie“ znamená neprerušený zážitok, ako sme na to zvyknutí aj z filmov. Hry - na rozdiel od filmov - však zapájajú ľudí priamo do akcie a zážitok je neporovnateľne silnejší.
Vy riadite to, čo uvidíte na obrazovke. Všetko musí byť teda vypočítané v reálnom čase. Za chodu. Pre porovnanie, tie najdrahšie animované filmy vyžadujú dlhé týždne neustálej práce tých najsilnejších počítačov, vykresľujú totiž výsledný obraz, ktorý potom vidíme.
Pozrite si aj, ako technológia pokročila od roku 2002 až po dnešok.