Dobré noviny
Vďaka láske k zvieratám objavili dieru na trhu. Manželia založili vlastný biznis celkom od nuly
Inzercia
Inzercia

Vďaka láske k zvieratám objavili dieru na trhu. Manželia založili vlastný biznis celkom od nuly

— Foto: CrazyPaws

Kým však odštartovali vlastný biznis, museli sa rozhodnúť, čo vlastne robiť. Petrova manželka bola práve na materskej dovolenke a čakala ich druhé dieťa, takže zostať dlho bez príjmu nebolo možné.

Chceli ste mať vždy svoj vlastný biznis, v ktorom by ste pracovali len pre seba? Uspieť ako podnikateľ na dnešnom pracovnom trhu nie je ľahké. Príbeh manželov Čemanovcov, ktorí si otvorili e-shop s chovateľskými potrebami, však môže byť obrovskou inšpiráciou.

Odchod z rodinnej firmy

Obaja predtým pracovali v inej rodinnej firme, ktorá pôsobila v rôznych oblastiach. Časom však v nich narastala nespokojnosť. „Dôvodov bolo viacero, ale tie hlavné boli názorové rozdiely a nezhody, voľnosť rozhodovania a právomoci, rozdielne predstavy o celkovom fungovaní a tiež práca, ktorá narúšala vzťahy v rodine,“ hovorí Peter Čeman.

Rozhodli sa teda odísť a začať od začiatku v úplne inom segmente. Kým však odštartovali vlastný biznis, museli sa rozhodnúť, čo vlastne robiť. Petrova manželka bola práve na materskej dovolenke a čakala ich druhé dieťa, takže zostať dlho bez príjmu nebolo možné. Peter sa preto rozhodol pohnúť dopredu.

„Chvíľu som sa hľadal, čo a ako ďalej. Vedel som len jednu vec, že už by som nerád bol klasickým zamestnancom. Najprv som si založil živnosť a pracoval externe pre jednu firmu. Postupne však kroky viedli k úplnej samostatnosti.“

Diera na trhu, ale ťažké začiatky

Keďže obaja patria k veľkým milovníkom psov a mali aj troch vlastných, rozhodli sa vykročiť práve týmto smerom. Vychádzali najmä zo svojich skúseností a mali pocit, že našli medzeru na trhu, ktorú by mohli využiť.

„Ako aktívni chovatelia psov sme cítili nedostatok produktov strednej a vyššej strednej kategórie na trhu. Chýbali nám najmä farebné kožené produkty, ktoré by spĺňali určitú kvalitu,“ spomína Peter na moment, keď sa položili základy pre e-shop CrazyPaws.eu.

Foto: Adobe Stock

Keď už vedeli, čo chcú robiť, do podnikania sa vrhli priamo a nečakali na žiadnu vhodnejšiu chvíľu. Financovanie rozbehu svojho obchodu zvládli najmä vďaka tomu, že všetky zarobené peniaze znova investovali s jasným cieľom. „Mali sme pomerne konkrétnu predstavu, čo a ako chceme ponúkať a akú pridanú hodnotu dať celej veci. Aj keď sme na začiatku zariskovali, dnes trochu ľutujeme iba to, že sme nezačali skôr.“

Zachránil ich Shoptet

Samozrejme, do cesty sa im priplietli aj ťažkosti a nesprávne rozhodnutia. Jedným z nich bola na začiatku aj absolútne nevyhovujúca platforma na e-shop. „Stálo to veľa peňazí, nervov, času a výsledok bol veľmi zlý. Takmer nulová návštevnosť a, samozrejme, aj mizerný predaj,“ spomína Peter Čeman na jeden zo svojich najväčších omylov, ktorý však, našťastie, dokázal napraviť, a to vďaka tomu, že prešli na kompletne nové riešenie.

Na druhý pokus si vybrali Shoptet a ten ich biznis konečne nakopol správnym smerom. „Shoptet nám odporúčali mnohí. V tom čase práve expandoval na Slovensko a ponúkal výhodné podmienky. Ovládanie bolo jednoduché, prehľadné, intuitívne, okamžite sme z neho mali veľmi dobrý pocit.“

Shoptet je častou voľbou pre malých podnikateľov, ktorí nemajú profesionálne programátorské či grafické schopnosti a nechcú do svojho webu investovať zbytočne veľa peňazí. V súčasnosti na tejto platforme funguje už viac ako 29-tisíc online obchodov a toto číslo stále rastie.

Premyslené plány do budúcnosti

Ich firme sa podarilo nadviazať spolupráce s veľkými spoločnosťami a vďaka tomu svoje produkty dostali na širší trh. CrazyPaws dnes pôsobí najmä na Slovensku a v Česku, no pod záštitou svojich partnerov už úspešne expandoval aj do Rakúska. V tomto trende chcú aj naďalej pokračovať a budovať silné meno svojej značke, ktorá je už teraz symbolom kvality.

„Samozrejme, je našou prioritou držať si kvalitu nami ponúkaných produktov a služieb. A chceli by sme nadviazať aj veľkoobchodnú a e-commerce spoluprácu s ďalšími či už väčšími, alebo menšími spoločnosťami a partnermi,“ vysvetľujú úspešní podnikatelia, ktorí by si v blízkej budúcnosti chceli otvoriť aj kamennú predajňu.

ROZBEHNITE AJ VY SVOJE PODNIKANIE SO SHOPTETOM

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…