Dobré noviny
Nahá zberačka hrozna a rýchlovka vo vinohrade. Pozrite sa, ktoré slovenské značky získali anticenu za sexizmus
Simona Gálová
Simona Gálová

Nahá zberačka hrozna a rýchlovka vo vinohrade. Pozrite sa, ktoré slovenské značky získali anticenu za sexizmus

Víťazné reklamy anticeny Sexistický kix.
Víťazné reklamy anticeny Sexistický kix. — Foto: Sexistický kix

Anticena každoročne ukazuje slovenské reklamy, ktoré sú podľa kritikov mimoriadne neetické a znevažujúce. 

V spojenom 5. dvojročníku verejnosť nominovala celkom 115 sexistických reklám, ktoré našli vo verejnom priestore na Slovensku od konca roka 2019 až po súčasnosť. Najväčšie kixy vyberala verejnosť a odborná porota zložená z odborníčok a odborníkov v oblasti marketingu a rodovej rovnosti. Do hlasovania verejnosti sa zapojilo spolu 3 846 ľudí, ktorí rozdali 66 977 dislajkov.

Rýchlovka vo vinohrade

V súťaži Sexistický kix si anticenu odbornej poroty odnáša slovenské vinárstvo Durgala&Budinský za sexistickú reklamu „Rýchlovka vo vinohrade“.

„Je nepochopiteľné, že podnikatelia ani po kampani metoo nechápu, že marketing založený na znevažovaní žien, zľahčovaní znásilnenia a sexizme je nielen spoločensky neúnosný, ale aj kontraproduktívny. Ženy sú predsa tie, ktoré robia rozhodnutia o nákupoch do domácnosti, preto úspešné firmy ženám svojím marketingom nadbiehajú a nevysmievajú sa z nich,“ vysvetlila rodová expertka Oľga Pietruchová.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/durgalabudinsky/posts/4027590343944802

Nahota vo vinárskom regióne

Aj druhý "antivíťaz" spojil víno, ženy a erotiku. Verejnosť udelila najviac hlasov reklame turistického regiónu, ktorý propaguje web TokajTravel. Ten pozýval turistov do tokajského regiónu príspevkom, v ktorom zobrazili nahú ženu vo vinohrade. „Vizuál útočí na najnižšie pudy a veľmi primitívne komunikuje motív, ktorý by sám osebe mohol byť lákavý. Takýmto spôsobom však skôr odrádza ako láka. Komunikácia pôsobí ako z minulého storočia a v žiadnom prípade nepatrí do verejného priestoru. Je škoda, že zadávateľ nevie prilákať svojím produktom či službami a musí sa uchýliť k takému prvoplánovému riešeniu,“ uviedol kreatívny riaditeľ Slovák&Friends Róbert Slovák.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/TokajTravel.sk/posts/175722830676151

Pozitívnu cenu získal Lidl

Tím Sexistického kixu opäť udelil aj ocenenie za pozitívny príklad praxe s názvom Kumšt bez sexizmu, ktorý získala spoločnosť Lidl. „Oceňujeme spôsob spracovania náborovej kampane, ktorá nielenže komunikuje legislatívne ukotvenú zásadu rovnakého odmeňovania, ale zároveň kreatívnym a dômyselným stvárnením poukazuje na iluzórnosť prirodzenosti či normálnosti rodového mzdového rozdielu,“ dodala Jitka Dvořáková, spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/lidlslovensko/photos/basw.AboCvo1zoJfy1u3JUNv_5eRQEwtwH-WlKG_l4TbbsbrHghQ82FsxEf7JAxVlxLrOcqU9u7mmwM4e0uSzdrK7k74UiH5q-ph8baZPg4WdLsaw1oxq578LD7TgaQhECtd_RRk52EZS-hnaUmtvcrK6lH9Ux0OZNDM6Sb7-s3TJdJWeeQ/4628098730640197/?opaqueCursor=AbqkyaCRWy6r-6hFRuPI2lir6dLeW7E7Piw5XOQYgwzrIeDYSqkEPTdmcmK2GlcuWFeP4NjGMbNuCG7_1JLc5lpGL_PD7LwMfDnEq1nHZ3hphSGAz4HSFh40zAlWM8gWKa22MgBTDPam5fg9IlBl_HgtYo2Rv_CzAkFyo2_f-XGc4UJ8xl-AB2pF88dcaaifoRFpWUiYvhmSS2YLTHdTs_G-HprNM9kQJPiqqOjqghGIIjyWUShufpQ1Ye1DYeus0w2h7_R-_3Uqpl7RbhUnsWmUcS0Rv-sYsyZMpXAAIfSRsK0hhe2E6fiuB32aiAlp4ejG7DOeiJyZ5SARBCKNNK8qhhHcwJcrPQKChUPKEeIylorNKYSUjpv4flEzn1o7rdGEunKvkedHD131aYHnK2jx_3TXFOxrWr6hHu_HYSV-xT80RM8xgUGXheAqwVkNLi1M_Eq_UF8W2hvKCrccGWdgor-ZzxmxJXov3uUcyEKSD3Mg5BP4ONPQoghnoD8nVMXQ8jPqq7bKpsC1nXmkovLf17mCCP5G8U4ymkz2g8DyOXK6R1UywV9kSD66qI-tDaiuUFNdkZwvgj4hMASQ5g5YiEE0VXeSQf8Atd_sJgc12No9IU7gRSpvPZiH0NvCfC2XDEMA9ZItbsv3eoKZ9dTaHTP_OECT_OqRcHvCLLL5EIt7MVu6R_64Z2pDE-5-caOeasTItWTia_fpMtvkzKxW6COkfKzsZmrNt5gjyuLY2dacVFlZLnEXyEcMGLdhbg2GvNH6BGv__L1N_RIKayUXyBDLWZQ_7aZE4W-BL-YjmdfApG87MrdPmBNENqvOEc-IZzpxUOG9MOc8lx4Te1aD

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…