Koniec zbytočnému vyhadzovaniu. Lidl začal predávať krabice plné chutného ovocia a zeleniny za symbolickú cenu
Obchodné reťazce často zbytočne plytvajú potravinami, ktorým nič nie je. Majú len jedinú chybičku - nie sú "dokonalé" na pohľad.
Ovocie a zelenina, ktoré nevyhovujú vizuálnym štandardom, sa len zriedka dostanú na pulty predajní. Keď sa tam aj dostanú, ľudia dávajú prednosť "krajším" kúskom. Napriek tomu, že v žiadnom prípade nejde o produkty, ktoré by boli menej chutné či nevyhovujúce na konzum, sú jednoducho odsúdené na vyhodenie.
Krabice plné ovocia a zeleniny
Práve tomuto zbytočnému plytvaniu chce zabrániť obchodný reťazec Lidl. Vo svojich slovenských prevádzkach začal po vzore našich susedov testovať predaj špeciálnych zľavnených krabičiek.
Ako uvádza Lidl, predaj zľavnených krabičiek zatiaľ spustili na Slovensku iba v testovacej fáze a to v troch bratislavských predajniach - v obchodnom centre Vivo, na Mamateyovej ulici a v Podunajských Biskupiciach na Ametystovej ulici.
Cena? Symbolické jedno euro
„Tieto krabice obsahujú mix ovocia a zeleniny, ktoré už nie je možné predávať, pretože bolo poškodené ich balenie alebo vzhľad plodov nezodpovedá vizuálnym štandardom," uvádza obchodný reťazec na Facebooku. Cena jednej trojkilogramovej krabičky je pritom iba symbolické jedno euro.
Jednoduchý, no významný krok je pritom cestou k spokojnosti oboch strán. Predajca nemusí vyhadzovať produkty, ktorým nič nie je a zákazník dostane pomerne veľké množstvo ovocia a zeleniny za skutočne výhodnú sumu. V susednom Česku pritom rovnaký model funguje už niekoľko mesiacov a zákazníci si ho veľmi pochvaľujú.