Dobu predbehol o desaťročia, na Slovensku ho nepoznáme. Ján Čiernihaus vytvoril Eiffelovku i skvosty na Dunaji
Ján Čiernihaus bol jedným z najznámejších mostárov a konštruktérov v Rakúsko-Uhorska. Vo svete sa zviditeľnil ako blízky spolupracovník Gustava Eiffela.
Eiffel sa po dokončení stavby s Čiernihausom rolúčil. Ten sa následne prihlásil do medzinárodného konkurzu vypísaného uhorským kráľovským dvorom na výstavbu dunajského mosta v Budapešti. Konkurz napokon vyhral, no stal sa projektantom nielen spomínaného mosta, ale prakticky všetkých budapeštianskych mostov.
Rodák zo Šale sa tak stal priekopníkom v stavbe mostov. Dokázal staticky riešiť konštrukčné celky podľa vlastných výpočtov, ktoré sa na školách v tej dobe ani nespomínali. Kým na technických školách sa učilo, že rozpätie nesmie byť väčšie ako desať metrov, Čiernihaus svoje projekčné celky predimenzoval. Vtedy ani netušil, že jeho mosty budú o desiatky rokov neskôr niekoľkonásobne preťažené, no jeho výpočty vyhovovali technickým parametrom aj na konci 20. storočia. Čiernihaus tak svoju dobu predbehol o desaťročia.
Nejasná národnosť
Ako uvádza portál osobnosti.sk, v čase totálnej maďarizácie tak ako tisíce iných slovenských rodín si musel jeho otec, učiteľ Dominik Čiernihaus, pomaďarčiť meno na Feketehazy. Tak sa vo svetových encyklopédiách pri jeho mene objavuje národnosť maďarská a málokto na Slovensku si uvedomuje, že významné diela vo svete staval práve slovenský rodák.
Medzi ďalšie Čiernihausove významné diela patrí aj konštrukcia Východnej stanice v Budapešti a budapeštianska centrálna kotolňa. Projektoval tiež konštrukciu na obracanie rušňov v Budapešti, no rovnaký projekt bol neskôr zrealizovaný aj v iných európskych mestách. Je tiež autorom prvého otáčavého mosta v Európe, ktorý postavili v chorvátskej Rijeke.