Dobré noviny
Cestovať budeme rýchlejšie a má byť viac spojov. Pozrite, ako sa oddnes menia grafikony na celom Slovensku
TASR, Dobré noviny
TASR, Dobré noviny

Cestovať budeme rýchlejšie a má byť viac spojov. Pozrite, ako sa oddnes menia grafikony na celom Slovensku

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: Facebook/ZSSK, Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji

Nový grafikon je výsledkom reformy, ktorá sa volá plán dopravnej obslužnosti.

Dlho očakávané zmeny v cestovných poriadkoch vlakov aj autobusov sú tu. Od nedele 11. decembra totiž platí nový železničný grafikon, ktorý mnohým Slovákom sľubuje ušetrené minúty. Cestovanie sa však zmení aj v mnohých mestách a krajoch, ktoré sa prispôsobujú situácii.

Intenzívnejšie a rýchlejšie

Nový železničný grafikon vo väčšine prípadov zvýši intenzitu regionálnych prepojení a zrýchli diaľkovú dopravu, uviedol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal. „Táto zmena grafikonu sa pozitívne dotkne viac ako 90 % cestujúcich. Robíme to pre cestujúcich. Vo väčšine prípadov zvyšujeme intenzitu regionálnych prepojení a zrýchľujeme diaľkovú dopravu. To je to podstatné. Rozhodovali sme sa na základe dát. Chceme byť efektívnejší a tam, kde to treba, chceme voziť viac," priblížil.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/ZSSK.sk/posts/pfbid0UDUckgb8Jym5vwMiRb5rMwEvf1LgTdUuYC4CgUAM6iJxfPjrLVHok6p3kEDSnmyGl

Grafikon je výsledkom reformy, ktorá sa volá plán dopravnej obslužnosti. „Tú sme predstavili ešte minulý rok. Okrem toho je to aj reforma z plánu obnovy,“ poznamenal šéf rezortu. Analýzou sa podľa generálneho riaditeľa sekcie stratégie dopravy ministerstva dopravy a výstavby Rastislava Cenkého zistilo, že Slováci cestujú o 23 % menej vlakom, ako je priemer v EÚ. „V novom grafikone sa snažíme zavádzať zásady, ktoré sa inde v zahraničí zavádzali už v osemdesiatych rokoch minulého storočia. A v Čechách ich poznáme spred dvadsiatich rokov," priblížil Cenký.

Najvyťaženejšie miesta

„Pripravili sme posilnenie vlakovej dopravy na niektorých tratiach, ktoré sú najviac využívané. Je to napríklad medzi Bratislavou a Žilinou, a to až o 49 %, medzi Košicami a Prešovom o 43 %. Na Považí je posilnenie až o 30 %," dodal. Veľkou výhodou nového grafikonu podľa analytika z Útvaru hodnoty za peniaze Rastislava Farkaša je, že za balík peňazí, ktorý bol k dispozícii, pôjde o 4 % viacej vlakov.

„Priemerné zrýchlenie je približne dve minúty v bežnom spojení. Samozrejme, sú trate, kde to spojenie je rýchlejšie o desiatky minút, aj také, kde sa na druhej strane spomaľuje menej,“ spresnil.

Viac si môžete prečítať na ďalšej stránke.

Časť 1 / 5

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…