Najlepšie nápady prichádzajú ako prvé. Copywriter Filip nám prezradil, ako sa vymýšľajú reklamné texty
Každý deň ich počúvame v reklamách a čítame na bilbordoch. Ako vznikajú reklamné texty, ktoré chcú osloviť diváka?
Filip Jánošík Lehotský pracuje ako kreatívec či copywriter, ale je aj hudobníkom a cestovateľom, ktorý sa pozrel do viacerých exotických krajín. V rozhovore pre naše Dobré rádio prezradil, ako vznikajú reklamné názvy a texty, ktoré denne sledujeme v televízii či čítame na bilbordoch.
Chytľavé texty sa často vymýšľajú v tíme, počas takzvaného brainstormingu. „Na začiatku sa vôbec neposudzuje, či je to hlúposť, alebo či to znie múdro. Hádže sa veľa nápadov, ide sa na kvantitu, nie kvalitu,“ hovorí Filip. Treba najmä myslieť na to, aká je cieľová skupina produktu.
[ Dobré rádio - hovoríme len dobré správy • Frekvencie • Online stream ]
„Myslím si, že najlepšie nápady prichádzajú ako prvé. Čím dlhšie nad tým človek vysedáva, tým je to hlbšie a hĺbavejšie, no my sa potrebujeme trafiť hneď ‚na prvú‘. Aj keď sa na brainstormingu vysedáva tri hodiny, tak sa potom často prikláňa k tým prvým dvom-trom nápadom,“ vysvetľuje.
Filip prezradil aj príklad nápadu, ktorý sa najprv javil ako poriadna blbosť, no potom sa prekvapivo hladko ujal.