Učiteľka Slovenska: Škola hrou? Tento výrok chápeme zle. Žiak by sa mal ocitnúť v reálnych situáciách
Deň učiteľov, ktorý sa na Slovensku slávi 28. marca, má dlhšiu tradíciu ako Svetový deň učiteľov.
Poukázala na to, že stačí možnosť pracovať v skupine alebo vo dvojici. „Žiak je poverený úlohou, za ktorú iba on nesie zodpovednosť a od jeho riešenia závisí potom práca jeho ‚kolegov‘. Sami potom cítia, že je dôležité pracovať a úspech celej skupinky ich teší, rovnako ako ich mrzí neúspech. Nech už nám kurikulum diktuje akékoľvek témy, my musíme do každého stretnutia v triede vniesť kus sveta zvonku a ‚hrať sa naň‘, teda napodobňovať ho a pripravovať sa naň,“ doplnila.
Aké vlastnosti by mal podľa nej mať výnimočný učiteľ? „Vo veľkej miere je to v nás: popri odbornosti, neustálemu úsiliu pracovať na sebe a vzdelávať sa, hrá veľkú úlohu ľudský faktor. Na jednej strane musíme byť schopní sledovať vývoj vo vedách, ktoré majú vplyv na proces vzdelávania a nebáť sa konfrontácie s technológiami i modernými médiami, nezatvárať oči pred potrebami súčasného žiaka. Na druhej strane rozhodujúcou je autenticita osobnosti učiteľa: ukázať v triede, že nás práca teší a že je pre nás žiak dôležitý,“ zhrnula Hučeková.