Na Slovensko dorazila revolúcia. Vrchnáčik a fľaša budú už navždy spolu, postupne sa pridajú všetci
Názory na novinku sa rôznia.
Po zálohovaní do slovenských obchodov prichádza ďalšia novinka, ktorá je úzko prepojená s plastovými fľašami. A to doslova. Spoločnosť Coca-Cola v týchto dňoch na pulty našich obchodných reťazcov ako prvá poslala revolučné fľaše, ktoré si so sebou nesú napevno pripevnené vrchnáčiky. Od starých zásob ich odlíšite symbolom, ktoré znázorňuje neodnímateľné viečko.
Prečo táto zmena?
„Zmena v podobe neodnímateľných viečok sa týka celého portfólia nápojov Coca-Cola v plastových fľašiach. Spoločnosť Coca-Cola je tak prvou nápojovou firmou v Česku a na Slovensku, ktorá zavádza túto novinku na kompletné portfólio nápojov,“ opísala pre TV Noviny Martina Lovětínská, marketingová riaditeľka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Zámerom je, aby sa vrchnáky nestrácali, ale aby našli cestu do recyklačného cyklu. „Od začiatku sa nájdu veľkí fanúšikovia, ktorí majú veľkú radosť, že sa deje niečo v oblasti udržateľnosti a sú z toho nadšení a stanú sa aj zástancami tohto riešenia vo svojom okolí,“ dopĺňa.
Zvyknúť si budeme musieť aj tak
Nájdu sa však aj takí, ktorí majú menej príjemnú reakciu. Prekáža im, že sa viečko pri pití z fľaše dotýka pier, čo nie je príliš komfortné. V tomto prípade ho ľudia automaticky odtŕhajú, čím sa stráca pôvodný zámer ich prepojenia.
Skôr či neskôr však zmenu pocítia všetci. Už v júli 2024 začne platiť nariadenie Európskej komisie, podľa ktorého budú musieť byť všetky vrchnáčiky na plastových fľašiach upevnené pútkom.