Týchto 10 hier na sídlisku nemohlo chýbať. Naučte deti, ako sme sa zabávali, keď sme boli malí
Pripomeňte si spolu s nami pravidlá najobľúbenejších „retro“ hier.
4. Slepá baba
Hra na slepú babu je obmenou klasickej schovávačky. Deti sa postavia okolo „slepej baby“, ktorá má oči previazané šatkou. Zatočia s ňou okolo svojej osi, aby stratila orientáciu a hra sa môže začať.
Slepá baba si následne vyberie tichú, tlieskanú alebo napríklad aj ťahanú, čo znamená, že počas celej hry budú deti buď potichu, budú tlieskať alebo ju napríklad poťahovať za oblečenie. Koho chytí, musí ho identifikovať a následne si úlohy vymenia. Ak sa jej to nepodarí, hra pokračuje ďalej.
3. Kráľu, kráľu, daj vojačka
Pri hre Kráľu, kráľu, daj vojačka sa deti rozdelia na dve skupinky s rovnakým počtom členov a postavia sa oproti sebe vo vzdialenosti minimálne päť metrov a pevne sa chytia za ruky. Družstvo, ktoré začína, povie: „Kráľu, kráľu, daj vojačka.“ Druhý tím zborovo odpovedá: „Ktorého?“ Prvé družstvo si vyberie a zavolá jeho meno.
Vybraný hráč sa následne rozbehne a snaží sa preraziť ruky súperov. Ak je úspešný, vezme si jedného z hráčov, cez ktorých prešiel, do svojho tímu. Ak sa mu to však nepodarilo, zostáva v cudzom družstve. Vyhráva tím, ktorý má na konci najviac hráčov.
2. Skákanie panáka / Škôlka
Základom tejto hry je panáčik (nazývaný aj škôlka), ktorého deti kriedou nakreslia na asfaltový alebo iný vhodný povrch. Skladá sa z políčok, ktoré sú očíslované od jeden do desať (prípadne menej alebo viac). Aj keď ich usporiadanie závisí od detí, nikdy nekreslíme viac ako dve políčka vedľa seba.
Hru dieťa začína kamienkom, ktorý hodí na niektoré z políčok - to musia pri skákaní na jednej nohe preskočiť. Dôležité je aj to, že oboma nohami doskočia len tam, kde sú políčka nakreslené vedľa seba.
1. Škôlka s loptou
Ak však vaša ratolesť zrovna nemá nablízku kamaráta, dokáže sa zabaviť aj sama. Môžete ju naučiť škôlku s loptou, pri ktorej sa loptou hádže o stenu paneláku či domu. Dieťa si určí postupnosť jednotlivých úloh, ktoré musí splniť, inak nemôže prejsť na ďalšiu úroveň. Môže to vyzerať napríklad takto: