Dobré noviny
Koniec vykoľajeným Pendolinam. Slovenské železnice začali používať špeciálny stroj, na ktorý čakali roky
TASR
TASR

Koniec vykoľajeným Pendolinam. Slovenské železnice začali používať špeciálny stroj, na ktorý čakali roky

— Foto: Facebook/Železnice Slovenskej republiky - ŽSR

Táto technológia bola predtým prenajímaná od maďarských železníc, čo predstavovalo finančnú záťaž.

Železnice slovenskej republiky (ŽSR) za účasti ministra dopravy Pavla Lančariča a štátneho tajomníka Jaroslava Kmeťa uviedli do prevádzky nový diagnostický vlak DV NDT. Bude kontrolovať kvalitu materiálu a umožní ŽSR výšiť frekvenciu meraní. V utorok o tom informovala hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.

Veľká zmena

Vlak identifikuje povrchové aj vnútorné chyby koľajníc, ktoré vznikli prevádzkou. Táto technológia bola predtým prenajímaná od maďarských železníc, čo predstavovalo finančnú záťaž pre ŽSR. „Práve dnes sme svedkami odovzdania významného nástroja pre Železnice Slovenskej republiky, ktorý bude vykonávať defektoskopiu koľajníc vlastným diagnostickým prostriedkom a vlastnými zamestnancami. Nielenže sa zvýši bezpečnosť prevádzky na železniciach, vďaka tomuto vozidlu sa nám podarí v skorších štádiách zistiť a odstrániť škody na infraštruktúre, a tak znížiť náklady na údržbu tratí,“ uviedol Lančarič.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/zelezniceslovenskejrepubliky/posts/pfbid02UeX94iUUMuR2WcKUjw8emyqZvyv14U5sYBX7wpeJG5ruWMPWn6jPf2AAi7ws5oCcl

O stave slovenských železníc sa diskutuje už dlhšiu dobu. V marci sa na železničnej stanici v Žiline vykoľajil vlak SuperCity Pendolino smerujúci z Prahy do Košíc. Ako sa neskôr ukázalo, dôvodom bola technická chyba na výhybke. České dráhy aj Asociácia železničných dopravcov Slovenska vtedy vyzvali na nápravu vzniknutého stavu.

Ďalšie dôležité dáta

ŽSR vďaka novému diagnostickému vlaku získa ďalšie dáta, ktoré môžu porovnávať v čase a zdigitalizovať stav železničnej infraštruktúry pre potreby ďalšieho rozvoja železníc. Projekt bol financovaný úverom od Slovenského investičného holdingu z operačného programu Integrovaná infraštruktúra v hodnote 14,4 milióna eur.

„Ako významné benefity tohto projektu vnímam hlavne zvýšenie bezpečnosti železničnej prevádzky, zvýšenie úrovne diagnostiky a zníženie nákladov na vykonávanie defektoskopie koľajníc,“ povedal námestník generálneho riaditeľa ŽSR pre rozvoj a informatiku Jozef Veselka.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…