Na planéte pokrytej oceánom možno našli známky života, obrovský objav hlási Webbov teleskop
Marián Tabakovič

Naľavo Webbov teleskop pri odlete zo Zeme a napravo hyceánsky svet, na ktorom je možno život. — Foto: NASA

Webb objavil planétu, ktorá môže vojsť do dejín.

Vedci z celého sveta, ale aj obyčajní ľudia sú vo vytržení. Webbov teleskop, ktorý vyvíjali dlhé roky a po miliardových investíciách ho vyslali do vesmíru ďaleko od Zeme, hlási významný objav s potenciálne nedozernými dôsledkami.

Na planéte K2-18 b, ktorá je vzdialená asi 120 svetelných rokov od Zeme a obieha v obývateľnej zóne okolo svojej hviezdy, našiel známky zlúčeniny, ktorá môže znamenať mimozemský život. Ide o dimethylsulfid, ktorý má podľa popularizačnej stránky Vedátor v podmienkach našej planéty len biologický pôvod.

K2-18 b je zrejme „hyceánska“ planéta, teda je pokrytá obrovským oceánom. Je asi 2,6-krát väčšia ako naša Zem. Webb našiel v jej atmosfére aj hojné zastúpenie oxidu uhličitého a metánu. O objave informoval aj prestížny server space.com.

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška