Uznávaná psychologička: Vychovávame generáciu detí, ktoré nebudú vedieť, čo so sebou
Krúžky môžu deti rozvíjať aj psychicky zničiť.
Dieťa má podľa jej slov vrodenú túžbu objavovať, no príliš organizované aktivity túto túžbu oslabujú. „Dieťa potom navonok vyzerá, že ho nič nebaví a nezaujíma, a tak rodičia pridávajú viac a viac. Lenže kľúč je naopak ubrať, dať dieťaťu priestor a netlačiť,“ dodáva psychologička s tým, že deti na nadmernú stimuláciu reagujú rôzne - plačom, šklbaním končatín, odvracaním hlavy, únavou či dokonca agresívnym správaním.
Výber správneho počtu krúžkov však závisí aj od konkrétneho dieťaťa. Zatiaľ čo niektorí odborníci hovoria o troch mimoškolských aktivitách týždenne, iní pred ich počet stavajú záujem dieťaťa. Psychologička Kristina Zemánková sa však domnieva, že pre šesťročné dieťa je jeden krúžok týždenne až až.
Podľa jej slov je tiež dôležité, aby si dieťa krúžky vybralo samo a každý deň by malo mať tiež na výber nerobiť nič. „Toto zdanlivé ničnerobenie je totiž pre detský mozog rovnako dôležité ako stimulujúca aktivita. Aby sa detský mozog správne vyvíjal, potrebuje rovnováhu vonkajších podnetov a priestoru pre vnútorné podnety a tiež láskyplný vzťah," uzatvára s tým, že by rodičia nemali zabúdať ani na to, že žiaden krúžok nenahradí ich pozornosť a spoločný čas.