Ako trojročný ešte nerozprával, no rodičia z Einsteina urobili génia. Pri výchove sa držali dvoch zásad
Albert Einstein nenávidel školu. Jeho rodičia ale vedeli, že to nie je preto, že by mal poruchu učenia.
Namiesto toho mu našla nového učiteľa a rýchlo zistila, že nový učiteľ mal na Alberta lepší vplyv a jeho koncentrácia na hranie sa zlepšila. Ako dokonalá klaviristka Pauline Einsteinová vedela, že hudobné vzdelanie pomáha rozvíjať disciplínu a sústredenie.
„Albert zvládol hru na husliach a nakoniec to bola preňho celoživotná vášeň,“ prezradil pre CNBC ekonóm Ferguson. „Einstein v skutočnosti povedal, že niektoré z jeho najlepších fyzikálnych nápadov mu napadli v momente, keď hral na husle. Možno by sme nemali teóriu relativity, keby Pauline vytrvalo nenútila svojho syna hrať na husle,“ vysvetlil.
Odhaľovači
„Odhaľovači“ vždy predstavujú svojim deťom nové nápady a možnosti – veci, o ktorých sa môžu dozvedieť, miesta, ktoré môžu navštíviť, a ľudí, ktorými môžu byť. Svoje deti povzbudzujú, aby vytrvalo hľadali riešenia problémov a keď to robia, aby boli zvedavé, disciplinované a sebestačné.
Aj keď Albert Einstein nenávidel školu, jeho rodičia vedeli, že to nebolo preto, že by mal poruchu učenia. Bolo to jednoducho preto, že sa toho v škole veľa nenaučil. Ich riešením bolo vytvorenie podnetného vzdelávacieho prostredia doma, kde mu poskytli knihy a nástroje, ktoré dopĺňali jeho záujmy.
As a kid Albert Einstein was my hero. I studied physics, and then turned to neuroscience. I believe that trying to understand consciousness is carrying the torch of Einstein. Einstein was a comedian in spirit, as shown by this famous picture. Laughter indispensable for intellect. pic.twitter.com/XyfW6bITG0
Ako Einstein rástol, jeho zvedavosť ešte viac podporili štvrtkové obedy doma, keď mu rodičia dovolili sedieť pri stole spolu s ich priateľmi vedcami. „Jeho strýko bol pri stole a dával Einsteinovi zložité algebrické otázky. Einstein zakričal zakaždým, keď uhádol správnu odpoveď,“ prezradila Robertsonová.
Prevyšoval učiteľov
Stretnutia s dospelými Einsteina nútili k novým myšlienkam a konceptom v matematike, vede a technike. „Jeden mladý muž sa nakoniec stal Albertovým učiteľom matematiky, ale keď mal Einstein 12 alebo 13 rokov, učiteľ povedal, že má s ním problém držať krok, pretože Albertove schopnosti prevyšovali jeho vlastné,“ vysvetlila Robertsonová, ktorá zároveň dodáva, že vychovať génia nie je vôbec jednoduché a neexistuje presný návod či postup.
Vo výskume zistili, že všetky deti, ktoré boli úspešné, mali jedinečné príbehy, no mali rovnakých rodičov, ktorí robili veľmi strategické rodičovské rozhodnutia. Einstein bol podľa nich vychovávaný tak, aby bol pokorný a prijal svoje zlyhania, čo ho motivovala k tomu, aby stále skúmal nové veci. „Nie je to o tom, že by bol až taký múdry. Išlo o tom, že s problémami vedel stráviť dlhší čas,“ uzavreli odborníci.