Dobré noviny
Pred sviatkami ľudia nakupujú najmä potraviny
TASR
TASR

Pred sviatkami ľudia nakupujú najmä potraviny

Veľká noc je jedným z dôležitých období v roku pre maloobchodníkov z hľadiska spotreby domácností v oblasti potravín.

Ilustračná snímka. Foto: TASR – Milan Kapusta
 

Bratislava 27. marca (TASR) - Počas veľkonočného týždňa si doprajeme o pätinu až takmer tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku. Zatiaľ čo nakupovanie v Česku sa sústredí na štvrtok a piatok, na Slovensku sa intenzívnejšie nakupuje už od pondelka až do Zeleného štvrtka. Ukázal to kontinuálny monitoring nákupného správania domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2015, ktorý sleduje nákupy rychloobrátkového tovaru na reprezentatívnej vzorke 1500 slovenských a 2000 českých domácností.

Veľká noc je jedným z dôležitých období v roku pre maloobchodníkov z hľadiska spotreby domácností v oblasti potravín. Vo veľkonočnom týždni minie český kupujúci až o pätinu a slovenský kupujúci až takmer o tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku.

Pri pohľade na tieto sviatky z minulých rokov možno vidieť, že Česi nakupujú vo veľkonočnom týždni nadpriemerne hlavne vo štvrtok a v piatok, pričom počas Veľkonočného pondelka sú priemerné denné výdavky na potraviny a drogériu najnižšie, len niečo okolo tretiny výdavkov priemerného dňa.

Na Slovensku vidieť počas veľkonočného týždňa intenzívne nakupovanie už od začiatku týždňa, ktoré vrcholí na Zelený štvrtok, keď nakupovanie Slovákov dosiahne až dvojnásobnú intenzitu. Naopak, Veľký piatok je už podpriemerný a na Veľkonočný pondelok je nakupovanie minimálne. Počas jedného nákupu sú kupujúci v oboch krajinách ochotní zaplatiť až o štvrtinu viac v porovnaní s priemerným výdavkom na nákup počas celého roka.

V nákupoch domácností možno nájsť v týchto dňoch rôzne typické výrobky pre obdobie Veľkej noci. Ide najmä o zvýšené zastúpenie čokoládových a sezónnych cukroviniek, slaných pochutín, alkoholických nápojov, čerstvej zeleniny a ovocia. Samozrejme, nechýbajú ani vajíčka a typické mäsové výrobky, akým je veľkonočná šunka. Vyššie zastúpenie v nákupných košíkoch si nájde i špeciálne veľkonočné pečivo, ale taktiež majonézy.

Keďže Veľká noc symbolizuje aj príchod jari, spája sa toto obdobie aj s jarným upratovaním. Preto v nákupoch nezaostávajú ani drogériové kategórie.

TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…