Cez sociálne siete komunikujú s magistrátom Bratislavy najmä mladí
Mesta sa pýtajú napríklad na parkovanie, verejný poriadok, čistotu, alebo ich zaujímajú realizované projekty, ako napríklad rekonštrukcia Starého mosta.
Bratislava 2. apríla (TASR) – Komunikáciu s bratislavským magistrátom prostredníctvom sociálnych sietí využívajú najmä mladí ľudia, ktorí ju podľa samosprávy považujú za praktickejšiu a rýchlejšiu. Mesta sa pýtajú napríklad na parkovanie, verejný poriadok, čistotu, alebo ich zaujímajú realizované projekty, ako napríklad rekonštrukcia Starého mosta.
"Dennodenne aktívne komunikujeme s občanmi. Na požiadavky, podnety alebo bližšie informácie sa snažíme reagovať v čo najkratšom čase," uviedla pre TASR Katarína Kohútiková z magistrátu hlavného mesta s tým, že podnety ďalej posielajú aj na príslušné oddelenia samosprávy, aby sa k danej otázke vyjadrili odborne.
Hlavné mesto tvrdí, že sa snaží využívať čo najmodernejšie a najvyužívanejšie formy komunikácie. Zo sociálnych sietí preto používa na komunikáciu so svojimi obyvateľmi Facebook, Twitter, Instagram, Flickr či YouTube. Mesto reaguje aj na podnety ľudí, zaslané prostredníctvom portálov Odkaz pre starostu či City Monitor.
"Najviac je využívaný Facebook, na ktorom sa pravidelne zverejňujú dôležité a aktuálne informácie pre verejnosť. Týkajú sa najmä praktických informácií o projektoch a iniciatívach hlavného mesta," priblížila Kohútiková.
Na sociálnych sieťach bratislavská samospráva zvykne zverejňovať informácie o aktuálnych podujatiach i dopravných obmedzeniach v meste. Taktiež verejnosť informuje o kľúčových výsledkoch rokovaní mestského zastupiteľstva či o pripravovaných a realizovaných projektoch.
"Komunikácia s verejnosťou je veľmi dôležitá a je v záujme mesta, aby prostredníctvom občanov a verejnosti vedelo hlavné mesto pracovať efektívnejšie a kvalitnejšie, a tak zlepšilo služby pre Bratislavčanov či návštevníkov mesta," podotkla Kohútiková.