Politické strany sociálne siete nepodceňujú, využívajú ich denne
TASR oslovila desať najsilnejších politických subjektov. Tie čo zareagovali, považujú sociálne siete za efektívny spôsob komunikácie.
Bratislava 3. apríla (TASR) - Váhu a dosah sociálnych sietí si politické strany uvedomujú. Väčšina z nich sa preto tisíckam svojich fanúšikov snaží prihovárať na dennej báze. TASR oslovila desať najsilnejších politických subjektov. Tie čo zareagovali, považujú sociálne siete za efektívny spôsob komunikácie.
"Sociálne siete používame dlhodobo a považujeme ich za veľmi dobrú formu zdieľania rýchlych informácií a názorov, pri ktorých ľudia nemusia rozmýšľať o tom, či dané informácie nie sú nejakým spôsobom mediálne prekrútené," uviedla hovorkyňa koaličného Smeru-SD Ľubica Končalová s tým, že strana považuje za dôležité komunikovať týmto kanálom na dennej báze. Na druhej strane za prvoradý považuje vždy osobný kontakt s ľuďmi, pretože iba tak sa dajú pochopiť jednotlivé regionálne a sociálne rozdiely.
Smer-SD pred voľbami a v prioritných témach využíva aj sponzorované odkazy. Na otázku, ako ovplyvňujú smerovanie politiky Smeru-SD negatívne orientované príspevky, Končalová odvetila, že je to jedna z mnohých foriem spätnej väzby. "Predovšetkým sa však politika strany riadi schváleným programom vlády," dodala.
Koaličná SNS aktuálne využíva na online komunikáciu Facebook (FB), lebo je v rámci slovenského trhu najpoužívanejší a pri odbornom spravovaní aj najefektívnejší. "Veľký dôraz kladieme aj na imidžovú a PR líniu komunikovanú prostredníctvom oficiálneho FB profilu SNS," uviedla hovorkyňa strany Zuzana Kohútková. Podľa jej slov nie je dôležité, či je tento kanál využívaný denne, ale predovšetkým vhodne. "Aktivity a výstupy vychádzajú von v závislosti od dôležitosti konkrétnych správ. Ale v princípe sa snažíme, aby FB SNS nebol mŕtvy," uistila.
SNS sa nebráni ani slušnej kritike. "Sociálna sieť je demokratický nástroj na vyjadrenie akéhokoľvek vlastného názoru jednotlivcov. Podstatné je, že priestor na komentovanie na FB stránke má primárne každý, kto vie komunikovať, či už chváliť alebo slušne kritizovať," dodala Kohútková.
Koaličný Most-Híd uznáva, že sociálne siete a online priestor zohrávajú čoraz dôležitejšiu rolu v politickej komunikácii, preto sa strana tomuto trendu prispôsobuje. "Na sociálnych sieťach komunikujeme na dennej báze, pričom jej dávame porovnateľný priestor ako tlačovým správam či vyjadreniam pre média. Takisto využívanie sociálnych sietí počas kampane je vhodným nástrojom na komunikáciu politických vyjadrení a odkazov," povedal hovorca Matej Kováč.
Podobne to vidí aj opozičná SaS. "Je to dôležitý spôsob komunikácie s voličmi. Touto formou tlmočíme svoje názory na aktuálne témy a zároveň sa dozvedáme, ako ich vnímajú ostatní. Výhodou je okamžitá spätná väzba," odkázala hovorkyňa liberálov Katarína Svrčeková.
SaS cez správy a statusy komunikuje denne, pričom využíva aj sponzorované odkazy, ktoré strane v predvolebnej kampani pomáhali zvyšovať napr. čítanosť blogov kandidátov. "Snažíme sa však získavať prirodzenú pozornosť návštevníkov sociálnych sietí, a musíme povedať, že spomedzi politických strán sa nám to darí najlepšie," dodala Svrčeková s tým, že SaS negatívne príspevky neberie na ľahkú váhu a konštruktívnu kritiku si váži.
Opozičné OĽaNO-NOVA považuje sociálne siete za jedno z najsledovanejších médií či komunikačných prostriedkov súčasnosti. "Môžete odkomunikovať okamžite, čo chcete. Doba je rýchla a sociálne siete do nej čoraz pevnejšie patria," povedal hovorca hnutia Dano Mitas. Okrem rýchlosti sprostredkovania informácií považuje za veľkú výhodu, že sociálne siete umožňujú úzky kontakt s ľuďmi. Aj OĽaNO-NOVA využíva sponzorované odkazy, najmä pri témach, ktoré považuje za mimoriadne dôležité. "Negatívne príspevky, najmä keď ich je väčšie množstvo, neignorujeme, ale zamyslíme sa nad tým, čo nám ľudia vytýkajú a či nemôžme robiť veci inak a lepšie," uzavrel.
Dôležitosť tejto forme komunikácie pripisuje aj mimoparlamentné KDH. "V ostatných rokoch KDH venovalo zvýšenú pozornosť komunikácii cez FB, Twitter či Flickr. Niet pochýb, že virtuálny priestor sa stáva čoraz viac 'hlavným' informačným kanálom," odkázal šéf komunikácie KDH Darius Hatok. Aj on potvrdil využívanie sponzorovaných odkazov najmä v kampani. "Pozorne sledujeme aj príspevky k statusom. Ak je kritika konštruktívna, je to pomoc," dodal.
Významnú rolu zohrávajú sociálne siete aj pre mimoparlamentnú SMK, ktorá ich využíva na dennej báze. "Všetky naše odkazy, témy, informácie komunikujeme aj prostredníctvom sociálnej siete. Negatívne príspevky nás neovplyvňujú, ale berieme ich na vedomie. Držíme sa našej stratégie, ktorú priebežne vyhodnocujeme," informovala tlačová tajomníčka SMK Helena Fialová.