Univerzity využívajú sociálne siete na prezentáciu školy a štúdia
V minulom akademickom roku zvolili študenti Mediálneho centra Filozofickej fakulty UKF vo svojom videu formu oslovenia maturantov prostredníctvom výpovedí prvákov.
Nitra 3. apríla (TASR) – Obidve nitrianske univerzity stále častejšie využívajú sociálne siete na prezentáciu školy, štúdia i študentského života. "Prezentačné videá umiestnené na Facebooku či Youtube sú podľa doterajších skúseností mimoriadne účinné, pretože je veľká pravdepodobnosť, že na sociálnych sieťach si ich maturanti pozrú. Obľúbené sú rôzne hrané klipy či prezentácie pracovísk," povedala Jana Krajčovičová, hovorkyňa Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre (UKF).
V minulom akademickom roku zvolili študenti Mediálneho centra Filozofickej fakulty UKF vo svojom videu formu oslovenia maturantov prostredníctvom výpovedí prvákov, ktorí sa pred rokom rozhodovali, kam pôjdu po skončení stredných škôl. "Táto forma sa nám zdala byť najvhodnejšia, pretože maturantom sa prihovárajú ich rovesníci, ktorí pred rokom boli ešte stredoškoláci," informoval spolutvorca videa Marek Čabák, študent žurnalistiky. Krátke video bolo zostavené z výpovedí jednotlivých študentov a dotvorené ilustračnými zábermi z jednotlivých pracovísk Filozofickej fakulty UKF a niekoľkými zábermi Nitry. Video ponúklo pohľad nielen na štúdium, ale predstavilo aj zmysluplné aktivity, ktoré dopĺňajú život študentov na fakulte.
Pozitívny ohlas malo aj video, ktoré na sociálnych sieťach zverejnila Fakulta ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzity (SPU) v Nitre. Študenti zvolili originálny spôsob, ako osloviť budúcich študentov. Štúdium a život na fakulte zo svojho pohľadu predstavil nádejným uchádzačom o štúdium svojským spôsobom školník. Prezentačné videá sú v posledných rokoch hitom najmä v susednom Česku, na Slovensku sa zatiaľ tento trend až tak neudomácnil, skonštatovala Iveta Zentková, vtedajšia dekanka fakulty. Podľa jej slov sa však ani slovenské vysoké školy už na tradičné metódy získavania študentov nespoliehajú a hľadajú nové spôsoby ako zaujať.
V súčasnosti využívajú študenti sociálne siete najmä na vnútornú komunikáciu. "Sociálne siete používame na propagáciu podujatí, na šírenie študijných materiálov, vymieňame si cez ne informácie, ale aj na inzerciu. Cez Facebook zháňame skriptá i ubytovanie," povedala Kristína Candráková, študentka SPU. Podľa jej slov je práve Facebook najobľúbenejší pre svoju rýchlosť a dostupnosť.