Dobré noviny
Bratislavské cesty by podľa Freša mohli prejsť pod kraj
SITA
SITA

Bratislavské cesty by podľa Freša mohli prejsť pod kraj

Mesto by opravu ciest chcelo financovať z časti výnosu dane z motorových vozidiel, ktoré vyberá Bratislavský kraj.

BRATISLAVA 11. februára - Cesty v hlavnom meste v správe Bratislavského samosprávneho kraja - to je podľa predsedu kraja Pavla Freša jedno z riešení, ako by mohol kraj pomôcť pri starostlivosti o cesty v Bratislave.

Pavol Frešo dnes na kraji zostavil odbornú komisiu, ktorá posúdi možnosti pomoci Bratislave v oblasti správy a údržby komunikácií.

„Komisiu som požiadal, aby bezodkladne začala hľadať riešenia, ktoré pomôžu Bratislave,“ uviedol Frešo. S magistrátom bude kraj o riešeniach pri údržbe ciest rokovať v utorok.

Hlavné mesto zabezpečuje údržbu na 449 kilometroch ciest I. a II. triedy a prejazdných úsekoch, jej mestské časti na cestách III. a IV. triedy.

"To je odlišná situácia oproti všetkým ostatným krajským mestám, s výnimkou Košíc. V nich sa o cesty I. triedy stará štát, o cesty II. a III. triedy príslušný samosprávny kraj a iba o cesty IV. triedy sa starajú príslušné obce," uviedol ešte vlani v decembri bratislavský primátor Milan Ftáčnik, keď sa na zasadnutí krajského zastupiteľstva snažil získať peniaze na bratislavské cesty.

Kraj vyberá dane, ale cesty neopravuje

Ftáčnik predložil návrh, aby milión eur z rozpočtu kraja, konkrétne zo sumy 11,8 milióna, ktorú kraj vyčlenil na údržbu komunikácií, išlo práve na cesty v hlavnom meste. Krajskí poslanci však jeho návrh neschválili.

Stavom ciest v hlavnom meste sa zaoberali aj bratislavskí poslanci na poslednom zasadnutí zastupiteľstva. Mestskí poslanci zaviazali primátora Milana Ftáčnika, aby začal rokovať s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja Pavlom Frešom o účelovej dotácii na opravu ciest II. a III. triedy.

Mesto by opravu ciest chcelo financovať z časti výnosu dane z motorových vozidiel, ktoré vyberá Bratislavský kraj. Bratislavský samosprávny kraj vyberá daň z motorových vozidiel za celý kraj, teda aj za autá registrované v hlavnom meste. Kraj však udržiava len cesty v okolí Bratislavy.

Bratislava by mohla fungovať ako Praha

„Dnes nám legislatíva neumožňuje investovať do cudzieho majetku, nielen nám, ale všetkým samosprávnym krajom. Jedno z riešení by bolo, keby cesty na území Bratislavy prešli pod správu BSK. Máme s tým lepšie finančné a manažérske skúsenosti ako magistrát," uviedol dnes Frešo.

Dlhodobejšie riešenia stavu ciest v hlavnom meste navrhli aj poslanci za SaS. Jedným z nich by mohla byť zmena zákona o daniach a poplatkoch, podľa ktorého by si výnos dane z motorových vozidiel delilo mesto a Bratislavský kraj. Ďalším riešením by podľa Juraja Miškova bolo, ak by Bratislava fungovala ako samosprávny kraj, ako napríklad Praha.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…