Čo robiť, ak pošlete mail nesprávnemu príjemcovi? Takto ľahko to napravíte
Posielanie e-mailov v mnohom uľahčuje život, no niekedy sa môže skončiť pohromou. To sa deje najmä vtedy, ak správu od vás dostane celkom iná osoba ako tá, ktorej ste ho chceli pôvodne poslať. Viete, ako to urýchlene vyžehliť?
BRATISLAVA 12. apríla - Trapasy súvisiace s posielaním e-mailov sa z času na čas nevyhnú asi nikomu. Nie každý však vie, ako zareagovať napríklad vtedy, ak pošlete mail niekomu úplne inému. Ale tu trampoty nekončia. V nelichotivej situácii sa totiž ocitajú aj tí, ktorí v správe skomolia meno, prípadne ju omylom pošlú hromadne. Portál Business Insider sa na takéto situácie pozrel a takto ich môžete podľa neho elegantne hasiť.
Pre nesprávnu osobu
Omylom ste mail zaslali niekomu inému, prípadne hromadne všetkým. Toto je situácia, pri ktorej akiste očerveniete, no zároveň ju treba riešiť hneď. Pošlite preto ešte jeden mail, v ktorom napíšte, že ten predošlý nepatril osobám, ktorým prišiel, a nechajte to tak. Ak to totiž nevysvetlíte, druhá osoba bude zmätená, takže to musíte uviesť na správnu mieru.
So skomoleným menom
Poriadny prešľap je aj to, keď napíšte meno osoby, ktorú oslovujete, nesprávne. Podľa HR pracovníčky Emily Gortonovej to napríklad jasne poukazuje na to, že nevenujete pozornosť detailom a vlastne vás daná osoba až tak nezaujíma. To, čo by ste mali urobiť pred odoslaním mailu, je poriadne si ho skontrolovať, no keď už urobíte prešľap, mali by ste sa ospravedlniť.
Predčasné odoslanie
Nechtiac kliknete na možnosť odoslať, aj keď máte mail ešte rozpísaný - to sa zvykne tiež dosť často stávať a znamená to, že ste v zhone. Samozrejmosťou je, že potom danej osobe odošlete aj kompletný a správny mail a to je zároveň všetko, čo musíte urobiť. Určite neposielajte najprv jednu správu, v ktorej sa ospravedlňujete, a potom zase ďalšiu.
Zradná autokorekcia
Zdá sa, že funkcia autokorekcie sa míňa svojmu účinku, pretože často narobí viac zla ako úžitku. Ak sa vám vďaka tomu dostane do správy podivné slovo, pošlite ešte jednu, kde sa za to ospravedlníte. Nabudúce sa však vyhnite posielaniu mailov z telefónu.
Zlá interpretácia
Keď si až po odoslaní e-mailu prečítate, čo ste vlastne napísali, nemusí vám to dávať zmysel a druhej strane už vôbec nie. Dôležité preto je ospravedlniť sa a uviesť veci na správnu mieru.
Bozk pre šéfa
Či už omylom, alebo s dobrým úmyslom, nie je to úplne vhodné, no ak sa to už stane, odporúča sa buď zasmiať, alebo sa tváriť, že sa nič nestalo. Ak vám však príde podobná odpoveď, radšej to ignorujte a nebavte sa o tom.
Nesprávny súbor
Ak ste nepriložili správny alebo žiadny súbor, druhá osoba vás na to rýchlo upozorní. Čo by ste však mali urobiť vy, je poslať druhý mail aj s prílohou a ospravedlnením. Ak ste však poslali omylom niečo chúlostivejšie, je lepšie veci vysvetliť telefonicky.
Neexistujúce pracovné miesto
Na toto veľký pozor. Ak posielate žiadosti o zamestnanie do rôznych firiem, môže sa stať, že v preposlanej správe neupravíte dôležité detaily. Môže sa tak stať, že sa budete uchádzať o pozíciu, ktorá v danej firme ani neexistuje. Ak si chcete aspoň trochu zachrániť reputácie a neodpísať na celej čiare, vsaďte na úprimnosť, kde si priznáte chybu.