Bratislava bojuje s vizuálnym smogom. Z mesta zmiznú stovky reklamných plôch
Bratislava chce eliminovať vizuálny smog v meste aj prostredníctvom dohôd s reklamnými spoločnosťami.
Nový model dohody s reklamnými spoločnosťami má podľa Mazúra dosiahnuť aj trojmesačný depozit za nájom na pokrytie nákladov odstránenia či doplatenie nedoplatkov nájomného za existujúce reklamné stavby.
Odstránia stovky reklamných plôch
Magistrát sa s Akzent BigBoard dohodol na odstránení okolo 577 reklamných plôch, medzi ktorými sú bilbordy, megabordy, citylighty či informačno-reklamné tabule. Spoločnosť má zároveň upraviť citylighty v súlade s manuálom verejných priestorov, zaplatiť jeden milión eur za nájom a urovnať súdne spory s mestom.
„To, čo mesto ponúka spoločnosti za toto plnenie, je štvorročná nájomná zmluva. Zazmluvní sa sto plôch citylightov, ktoré dlhodobo považujeme za vhodný formát na umiestňovanie reklamy v meste, 73 plôch na megabordoch a 19 plôch megabordov, ktoré majú len drobné presahy na mestské pozemky. Budeme mať notárske zápisnice pre odstraňovanie i depozit na nájomné,“ spresnil Mazúr.
Daň z vonkajšej reklamy
Primátor avizuje, že hlavné mesto chystá do budúcna daň z vonkajšej reklamy. Informoval tiež, že na okresnom úrade sú už zmeny a doplnky územného plánu hlavného mesta, kde chce Bratislava zaviesť nové prísne pravidlá na umiestňovanie reklamy vo verejnom priestore.
Vallo deklaruje, že sa z mesta už podarilo odstrániť stovky menších reklamných plôch, telefónne búdky, ktoré slúžili len ako reklamné plochy, alebo aj megabord pri Dóme sv. Martina.