Bratislava bojuje s vizuálnym smogom. Z mesta zmiznú stovky reklamných plôch
Bratislava chce eliminovať vizuálny smog v meste aj prostredníctvom dohôd s reklamnými spoločnosťami.
Bratislava 2. februára (TASR) – Bratislava chce eliminovať vizuálny smog v meste aj prostredníctvom dohôd s reklamnými spoločnosťami. Vďaka tomu má dôjsť k rýchlej redukcii reklamných stavieb približne o dve tretiny, magistrát by mal právo automaticky odstrániť stavby po ukončení zmluvy.
Podpisovali by sa štvorročné nájomné zmluvy na menší počet existujúcich stavieb za trhovú cenu a urovnali by sa súdne spory. Hlavné mesto má už takúto dohodu vyjednanú so spoločnosťou Akzent BigBoard a vo februári sa ňou majú zaoberať aj mestskí poslanci.
Nebudú vytvárať nové plochy
„Sú firmy, ktoré rozumejú, že sa mesto musí hýbať aj v tomto aspekte a musí prísť kultúra do vonkajšej reklamy. Podarilo sa nám nájsť spôsob, ako urýchliť reguláciu reklamy a ešte za to získať aj peniaze, ktoré mesto z toho má mať,“ povedal na utorkovom brífingu primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Deklaruje, že sa dohodou s reklamnými spoločnosťami nebudú vytvárať nové reklamné plochy. „Pôjde o objekty, ktoré už existujú. Nevytvárame nové, len ukončujeme rýchlejšie ich existenciu vďaka kompromisnej dohode,“ vysvetlil.
Reklamné plochy, ktoré stoja aj na mestských pozemkoch
Zástupca riaditeľa bratislavského magistrátu Ján Mazúr priblížil, že evidujú 2832 reklamných plôch, ktoré plne alebo čiastočne stoja na mestských pozemkoch. Z toho 60 percent reklamných plôch patrí členom Asociácie vonkajšej reklamy, 31 percent tvoria neoznačené plochy a deväť percent majú iné spoločnosti.
Viac si môžete prečítať na ďalšej strane.