Študovala na Oxforde a učila chudobné deti. Na Slovensku otvára škôlku, ktorá neodmietne nikoho
V škôlke budú deti cudzincov, deti z národnostných menšín, zo všetkých príjmových kategórií, so zdravotným znevýhodnením aj bez.
BRATISLAVA 30. júna - Anna Symington-Maar navštívila veľký kus sveta. Študovala vo Francúzsku, Singapure, vyštudovala filozofiu a fyziku na prestížnej King’s College v Londýne a napokon získala titul Master’s z medzinárodného vzdelávania na Oxforde.
S túžbou zmeniť svet vzdelávania odišla do Nepálu, Kolumbie a Thajska, kde učila deti z tých najchudobnejších rodín. Po príchode na Slovensko spolu založila iniciatívu Teach for Slovakia, ktorá sa snaží zviditeľňovať problémy znevýhodnených detí.
Inkluzívna škôlka
Svoje bohaté skúsenosti chce teraz využiť v Bratislave, kde chce otvoriť inkluzívnu škôlku pre všetky deti bez ohľadu na ich sociálny status, telesné či psychické hendikepy. „Keby ste mi ako osemnásťročnej povedali, že raz budem zakladať škôlku, tak by som Vás asi nahlas vysmiala. Mala som predsa ambiciózne plány - presadiť sa niekde vo svete dospelých, nosiť cool saká a zmeniť svet zo super dôležitej pozície niekde na chodbe Svetovej banky či Spojených národov,” popísala vo svojom statuse Anna.
Tri mesiace práce s deťmi v Nepále jej ukázali, že v práci s deťmi nachádza obrovskú radosť. Tri nasledujúce roky práce s tínedžermi v chudobnej časti Londýna jej dokázali, že v tejto práci vidí obrovský zmysel. „Kvalitné vzdelanie, učiteľka, ktorá vo vás verí napriek tomu, že spoločnosť vás odsúdila, sú to, čo naozaj mení svet. Päť rokov práce v Teach for Slovakia mi dokázalo, že na Slovensku je obrovské množstvo ostrovov pozitívnej deviácie a že každý jeden z nich má zmysel,” prezradila o svojich skúsenostiach.
Chýbal jej však záchranný ostrov s názvom inkluzívna škola. Škola, ktorá bude pripravená na každé dieťa, bez ohľadu na jeho zázemie, materinský jazyk, zdravotné znevýhodnenie či nadanie. Po roku práce otvára v septembri občianske združenie Rozmanita prvú pilotnú škôlkarskú triedu s osemnástimi deťmi. Sú medzi nimi deti cudzincov, deti z národnostných menšín, deti zo všetkých príjmových kategórií, deti so zdravotným znevýhodnením aj bez.
Peniaze nebudú hrať rolu
„Náš model sa zameria na individualizovaný prístup k deťom, založenom na Montessori princípoch, rešpektujúcom prístupe a na celistvom rozvoji. Naše deti sa budú učiť tvoriť budúcnosť, byť a žiť spolu,” priblížila cieľ projektu.
Viac si môžete prečítať na ďalšej strane.