Učiteľka Linda Liliková: Deti sú v strese, aby boli dokonalé pre svojich rodičov. Často sú krok od depresie
Dieťa potrebuje vedieť, že aj chyby sú v poriadku, že nás posúvajú vpred, upozorňuje učiteľka.
Pozor by sme si mali dať aj na naše zautomatizované reakcie, ktoré dieťa pozorne sleduje a veľmi ľahko si ich privlastňuje. Podľa Lindy ide najmä o frázy ako „som nešikovná, zas mám smolu či toto sa môže stať len mne.“ Použitím týchto viet totiž môžete dávať signál, že sa to týka všetkého čo spravíte, je to nezvratné a bude sa to diať stále.
Keďže chceme našim deťom odovzdať len to najlepšie, malo by sme sa týmto frázam vyvarovať a aj napriek tomu, že väčšinou ide o automatické reakcie, mali by sme ich skúsiť nahrádzať vetami ako „občas sa mi niečo nepodarí – je to moja vina, ale týka sa to len tejto situácie“ alebo „niekedy mám aj ja smolu – nie je to moja vina, je to dočasné,“ vysvetľuje Linda s tým, že deti treba viesť skôr k reakciám ako „Dostala som síce päťku, ale len preto, že som sa tentoraz nepripravila. Viem, že nabudúce to už zvládnem.“