Roky nezmenili obal a nepotrebovali reklamu. Naše arašidové chrumky poznajú už tri generácie zákazníkov
Tržby firmy, ktorá desaťročia vyrába kultové arašidové chrumky, môžu iné spoločnosti len závidieť.
Legendárna značka, za ktorou stojí jednoduchší príbeh, ako by sme čakali. Arašidové chrumky sa v bielo-modro-červenom obale dostali prvýkrát na pulty obchodov v časoch hlbokého socializmu. Odvtedy chutia stále rovnako a pravdepodobne sa aj dnes nachádzajú na stoloch mnohých slovenských rodín.
Najlepšou reklamou je kvalita chrumiek
Arašidové chrumky boli na slovenskom trhu unikátom. Začali sa vyrábať v roku 1974 v štátnom závode Nitrianske mlyny a cestovinárne, ktorý po revolúcii sprivatizovala nitrianska firma Miva. Tá chrumky vyrába dodnes. Nájsť informácie o fungovaní či samotnej histórii tejto firmy je ťažkým orieškom. Miva nemá žiadnu webovú stránku, dlhé roky neexistovala na sociálnych sieťach a neprezentovala sa žiadnymi reklamami. Na Facebooku a Instagrame sa ukázala až koncom roka 2020.
Rovnako tajomným je aj majiteľ Dušan Kuča, ktorý s médiami nekomunikuje z jedného jediného dôvodu. Kvalita sa podľa neho predáva sama, arašidové chrumky preto nepotrebujú žiaden druh reklamy. Peniaze, ktoré by dali na predražené reklamy, radšej investujú do nákupu kvalitnejších surovín.
Reklamy a propagácie slovenského gastro-pokladu sa v minulosti zhostili samotní fanúšikovia chrumiek, ktorí na Facebooku vytvorili fanúšikovské stránky. Tie dnes majú desaťtisíce sledovateľov. Jediným reklamným predmetom sa za desaťročia fungovania firmy stali farebné ponožky, ktoré sú zabalené v originálnych obaloch od arašidových chrumiek.
Tržby firmy môžu iní podnikatelia len závidieť
Chrumky už desaťročia vyrábajú podľa pôvodnej receptúry. Základnými surovinami na výrobu sú kukuričná krupica a arašidy. „Kukuričná krupica je od domácich alebo českých dodávateľov, arašidy dovážame zo zahraničia, ale pražia sa u slovenského dodávateľa a melú priamo v našej výrobe. Chrumky sú bez prídavných látok a vďaka tomu majú výraznú arašidovú chuť,“ uviedol vo výnimočnom rozhovore pre denník SME majiteľ spoločnosti Miva Dušan Kuča.
Tak ako sa rokmi nezmenila chuť, nezmenil sa ani retro obal. Podľa Kuču zmena obalu neprichádzala vzhľadom na tradíciu do úvahy. V typickom obale ich spoznajú tri generácie zákazníkov a okrem toho sa kultové chrumky predávajú v slovenských obchodoch vo Veľkej Británii či v Kanade, kde ich slovenskí rodáci môžu jednoducho nájsť.
Viac si môžete prečítať na ďalšej stránke.