Za banálnu chybu hrozí aj tisíceurová pokuta. Toto je 11 najčastejších spôsobov, ako si skaziť dovolenku
Týmto veciam sa radšej na cestách vyhnite.
4. Zabudnutý storno poplatok
Niekedy cestujúci odletieť nemôžu, no o cenu zájazdu prídu, pretože si nepoistili storno poplatok. „Typicky ich deti dostanú kiahne alebo si zlomia nohu na preliezačkách. Rodina preto nikam neodletí a klientom prepadne 100 percent čiastky, ktorú na zájazd vynaložili,“ opísala Jirušková. Inokedy zasa ľudia zmeškajú lietadlo, pretože si spletú deň odletu. V prípade odletov o 00.10 v noci im napríklad nenapadne, že ide o čas štartu lietadla v prvých minútach nového dňa a na letisku by mali byť aspoň o desiatej dňa predchádzajúceho.
5. Upratovanie za 100 eur
Ľudia prichádzajú nečakane o peniaze aj v prípade, že sa na dovolenkách správajú ako doma. Nechajú napríklad pohodené peniaze na posteli v hotelovej izbe. „Jeden klient sa čudoval, že prišiel o 100 eur, ktoré nechal ležať na posteli v hoteli. Pre upratovačku to bol totiž signál, že dostala kráľovské prepitné a pri upratovaní izby si dala obzvlášť záležať,“ poznamenal hovorca cestovnej kancelárie Travel Family Ales Ondrůj.
6. Pozor na dáta
Doslova o balík sa dá prísť aj v prípade, keď si turista cestujúci mimo Európskej únie zapne v cieľovej destinácii dáta na svojom telefóne. V krajinách tretieho sveta bývajú napríklad dáta a roaming tak drahé, že pár stiahnutých megabytov (napríklad jeden stiahnutý e-mail) vás vyjde celkom draho.
7. Nezverejňujte svoje palubné lístky na sociálnych sieťach
Podľa zamestnancov cestoviek to robíme celkom často a veľmi tým riskujeme. Pokiaľ totiž dostanú hackeri alebo len šikovní vtipálci príležitosť a na palubnú vstupenku na internete narazia, môžu ju zneužiť a dostať sa k informáciám o rezervácii či spolucestujúcich a môžu vám dokonca rezerváciu zmeniť. Zdieľaním dňa odletu a príletu zároveň dávate informáciu potenciálnym zlodejom, v ktorých dňoch nebudete doma.
8. Omeškaná batožina s liekmi
Medzi časté hriechy turistov patrí aj uloženie liekov do batožiny, ktorá však cestuje v nákladnom priestore lietadla a pasažier k nemu nemá v prípade potreby prístup. „Táto chyba sa stále opakuje, čo sa potvrdilo aj nedávno, keď došlo k oneskoreniu doručenia batožiny v prípade vybraných letov,“ podotkla hovorkyňa cestovnej kancelárie Čedok Kateřina Pavlíková.