Za banálnu chybu hrozí aj tisíceurová pokuta. Toto je 11 najčastejších spôsobov, ako si skaziť dovolenku
Týmto veciam sa radšej na cestách vyhnite.
9. Kazia si dovolenku s jasným zámerom
Skúsenosti cestoviek naznačujú, že sa medzi dovolenkármi nájdu aj špekulanti, ktorí si svoj pobyt zámerne pokazia, aby mohli následne cestovku „podojiť“ o kompenzácie. „Namiesto toho, aby problém oznámili priamo prevádzkovateľovi ubytovania a miestny údržbár by ho obratom vyriešil, počkajú a po návrate urobia reklamáciu, aby na dovolenke zarobili,“ opisuje Petr Šatný z cestovnej kancelárie Alexandria.
10. Nepreťažujte sa
Dovolenku ľuďom môže skaziť aj keď si naložia priveľa zážitkov a spoznávačiek v okolí ich dovolenkovej destinácie. Cestovky robievajú klientom itineráre na mieru a napriek tomu, že mnohých upozorňujú na to, že si naložili moc, nadšení turisti trvajú na tom, že to tak chcú. V polovici dovolenky potom do cestovky volajú a prosia o zmeny a voľnejšie tempo.
11. Vzdajte sa v lietadle cigariet – aj elektronických
Tradičnou skupinou sú i náruživí fajčiari, ktorí si v lietadle neodpustia šľuky z elektronickej cigarety. Elektronické cigarety síce neprodukujú klasický dym, no citlivé senzory na palube lietadla ich tak vyhodnotia a letisková ochranka vás po pristátí lietadla odmení vysokou pokutou.
Sťažnosti, ktoré vás pobavia
Sťažnosti cestujúcich z času na čas vyvolajú aj úsmev na tvári. Nezabudnuteľnú skúsenosť mali v českej cestovnej kancelárii Travel Family so ženou, ktorá v Kefalónii tvrdila, že má na izbe ducha a trvala na tom, aby hotelový personál situáciu riešil. „Delegát to musel oznámiť, ale majiteľ ubytovania neudržal dekórum a existenciu ducha so smiechom odmietol. Našťastie sa potom už duch neukázal,“ spomína si Ondrůj. Pozoruhodný bol aj nedávny prípad v českom lietadle, keď začalo byť staršej žene počas letu nevoľno. Jej manžel sa následne cestovke Invia sťažoval, že mu letuška nedovolila za letu otvoriť okno, aby sa manželka mohla nadýchať čerstvého vzduchu. Odškodného sa, samozrejme, nedočkal. Cestovky však musia i v takýchto prípadoch čeliť zo strany dotknutých klientov negatívnemu hodnoteniu.