Nemusíte byť najhlučnejší v miestnosti. Tí najmúdrejší zamestnanci robia päť vecí inak ako ostatní
Podľa expertky musíte popracovať najmä na dvoch zručnostiach.
3. Informujte o novinkách
Jednou z najdôležitejších vecí, ktoré môžete v práci urobiť, je podľa Chenovej požiadať o to, čo naozaj chcete. Mali by ste ale na to ísť strategicky. Keď sa vás napríklad nadriadený opýta, ako to ide s novým projektom a vy len odpoviete „dobre“, nikam sa pravdepodobne neposuniete.
„Úspešní ľudia dbajú na to, aby sa podelili o najčerstvejšie informácie,“ vysvetlila experta, podľa ktorej zdieľanie si pracovných noviniek posúva všetky konverzácie vpred a nikto sa netočí v bludnom kruhu, v ktorom nedostával odpovede. Dôležité je podľa nej nielen informovať o novinkách, ale sa aj na ne aktívne pýtať.
2. Pochváľte sa, ale nebuďte chválenkári
„Zistila som, že to, že je človek talentovaný, ešte neznamená, že si to ľudia aj všimnú. To, že tvrdo pracujete a robíte skvelú prácu, automaticky neznamená, že vám niekto zvýši plat,“ povedala expertka na komunikáciu, podľa ktorej tí najmúdrejší a najúspešnejší ľudia v práci otvorene hovoria o svojich úspechu bez toho, aby zneli ako chválenkári.
Aby ste nepôsobili ako chvastúň, Chenová radí používať v slovách kontrasty, ktoré zdôrazňujú, čo sa vo firme zmenilo a aký vplyv ste na to mali. „Zmeny dizajnu, ktoré sme urobili, aby sme zefektívnili stránku, výrazne uľahčili navigáciu na webe. Teraz vidíme, že priemerný spotrebiteľ dokončí nákupný proces za menej ako minútu, ale vtedy to trvalo dvakrát tak dlho,“ uviedla príklad z IT prostredia.