Lietadlu odpadlo čelné sklo a kapitán z neho trčal ako handrová bábka. Vydesení pasažieri prežili nemožné
Silný vietor kapitána hádzal zo strany na stranu a v obrovskej výške začal v riedkom vzduchu strácať vedomie.
Atchisonovi sa podarilo to najhladšie možné pristátie. Zložil si slúchadlá z hlavy, všetci cestujúci búrlivo tlieskali a on sa rozplakal. „Spomínam si, ako som zazrela druhého pilota. Nebyť jeho, tak tu dnes nesedím. Odchádzal pomaly po dráhe so zvesenou hlavou. Podopieral ho lekár, držal ho okolo ramien. Neviem, prečo si to pamätám tak presne, ale bolo to tak,“ hovorila jedna z cestujúcich.
Videl zadok lietadla
Ihneď po pristátí obklopili lietadlo záchranári, ktorí neverili vlastným očiam. Pilot Tim, ktorý strávil v ľadovom vzduchu celých 20 minút, bol nažive. Utrpel omrzliny, podliatiny, mal zlomenú ruku, zápästie, palec, ale žil. „Lekári dali Tima do kokpitu a ja som sa za ním šiel pozrieť. Ležal tam, pokrytý krvou a zrazu, na môj úžas, som počul, ako hovorí: ‚Chcem jesť.‘ Len som povedal: ‚Typický pilot!‘ Zavolal som von na ostatných: ‚Je nažive!‘ A potom som si takmer vyplakal oči,“ uviedol neskôr Nigel Ogden, ktorý kapitánovi zachránil život.
Stevard sa po krátkej dovolenke opäť vrátil do práce, no kvôli posttraumatickému stresu odišiel do predčasného dôchodku. Kapitán Tim Lancester sa tiež nenechal nehodou odradiť.
O päť mesiacov znovu sedel v kokpite a pokračoval v lietaní až do svojho odchodu do dôchodku v roku 2003. Už niekoľko dní po nehode si začal spomínať na to, čo sa vlastne stalo. „Zreteľne si vybavujem, ako ma to ťahalo hore. Od tej chvíle prebiehalo všetko úplne neskutočne,“ rozpamätával sa na boj o holý život.
„Bol som síce mimo kabíny, ale najhoršie na tom bolo, že som v tom vetre nemohol dýchať. Potom som sa zviezol na stranu, videl som zadok lietadla a konečne sa mohol nadýchnuť. Spomínam si, že som ešte zazrel chvost lietadla a motory. Ale čo bolo ďalej, na to si vôbec nepamätám,“ priznal kapitán Tim.
Chybné skrutky
Vyšetrovatelia incidentu zistili, že do čelného okna nenabúral vták, ani nešlo o konštrukčnú chybu. Čelné sklo bolo pri jednej zo servisných prehliadok zle priskrutkované – údržbár v časovej tiesni použil kratšie skrutky a sklo namontoval chybne zvnútra, hoci ho mal primontovať zvonku.