Dobré noviny
I. BIHARIOVÁ: Šírenie nenávisti na webe treba zastaviť
TASR
TASR

I. BIHARIOVÁ: Šírenie nenávisti na webe treba zastaviť

Na snímke predsedkyňa Občianskeho združenia Ľudia proti rasizmu Irena Bihariová (vľavo) a učiteľka Denisa Samková.
Na snímke predsedkyňa Občianskeho združenia Ľudia proti rasizmu Irena Bihariová (vľavo) a učiteľka Denisa Samková. — Foto: TASR/Štefan Puškáš

Do kampane občianskeho združenia Ľudia proti rasizmu sa dnes zapojili i viaceré spravodajské weby, ich online vydanie vyšlo v starohnedej farbe.

Bratislava 9. septembra (TASR) – Šírenie rasovej a inej nenávisti prostredníctvom internetu treba zastaviť. Online diskusie k témam ako migrácia, Rómovia, islam či registrované partnerstvá totiž bývajú mnohokrát prevalcované dezinterpretáciami, nenávisť z webu sa prenáša i do offline sveta a posmeľuje k násilným činom. Poukázala dnes na tlačovej konferencii v Bratislave predsedníčka občianskeho združenia Ľudia proti rasizmu Irena Bihariová.

Nechce nechať Slovensko "zhnednúť". Združenie, ktorému predsedá, preto odštartovalo virtuálnu kampaň voči nenávistným prejavom. Ľudia proti rasizmu oslovili preživších holokaustu a natočili s nimi krátke videá s ich spoveďami. "Výpovede sme nadstavili ako reklamu, ktorá sa spustí pred videami na Youtube plnými nenávisti voči menšinám," povedala Bihariová. Na webe by sa mali objaviť v priebehu budúceho týždňa. Je podľa nej na človeku, čo si z výpovede preživších vezme. Verí však, že dokážu pozitívne ovplyvniť mladých ľudí. Výpovede by sa na webe mali objavovať tri týždne až mesiac.

O kampani sa verejnosť viac dozvie na webe protinenavisti.sk. Možno sa na ňom dočítať, ako dešifrovať konšpiračné weby a znaky, ako funguje extrémna pravica na internete a ktoré e-shopy vlastní. Alebo čo všetko patrí pod pojem "cyberhate" a ako na to reagovať. Web tiež radí, aké právne nástroje možno použiť v rámci šírenia nenávistných prejavov.

Do kampane občianskeho združenia sa dnes zapojili i viaceré spravodajské weby, ich online vydanie vyšlo v starohnedej farbe. "Aby nám týmto spôsobom pripomenuli Deň spomienky na obete holokaustu a rasového násilia," vysvetlila Bihariová. Ide podľa nej o silné a cenné gesto, ktoré pripomína úlohu médií pri formovaní verejnej mienky. Banery s názvom: Nedovoľme, aby Slovensko zhnedlo, bude združenie ponúkať i ministerstvám a mimovládkam.

Kampaň je z veľkej časti financovaná zo zdrojov Európskej komisie a tiež z vlastných zdrojov združenia. Na kampani spolupracuje viacero subjektov, napríklad ministerstvo vnútra, ktoré projekt koordinovalo, Masarykova univerzita v Brne či nemecká mimovládna organizácia Jugendschutz. Kampaň podporila i reklamná agentúra Creo/Young & Rubicam.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…