Dobré noviny
Anketa Busy majú bonusy má zatraktívniť prímestskú autobusovú dopravu
TASR
TASR

Anketa Busy majú bonusy má zatraktívniť prímestskú autobusovú dopravu

Ilustračné foto
Ilustračné foto — Foto: TASR/Štefan Puškáš

Cieľom projektu je zvýšenie počtu cestujúcich prímestskou autobusovou dopravou.

Trenčín 17. septembra (TASR) – Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) spustil pri príležitosti Európskeho týždňa mobility (16. – 22. 9.) v spolupráci so zmluvnými dopravcami anketu Busy majú bonusy. Jej cieľom je zvýšenie počtu cestujúcich prímestskou autobusovou dopravou.

Podľa poverenej vedúcej oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu TSK Veroniky Rezákovej kraj aktuálne pracuje na projekte Zelená župa. Jeho dlhodobou snahou je zatraktívniť cestovanie prímestskou autobusovou dopravou a odľahčiť tak životné prostredie od množstva vyprodukovaných emisií.

„Popularitu cestovania modrými autobusmi chcú TSK a zmluvní dopravcovia (SAD Trenčín a SAD Prievidza) zvýšiť aj anketou Busy majú bonusy. Má odhaliť preferencie cestujúcej verejnosti v otázkach nadväznosti autobusov na iné druhy dopravy, ich komfort, čistotu či potenciálne zľavy na cestovnom. Výsledky anketového výskumu majú prispieť k rozvoju ekologizácie dopravy a ochrane ovzdušia. Anketový výskum robia prostredníctvom elektronického formulára zverejneného na webových sídlach organizátorov, ale aj prostredníctvom anketových hárkov distribuovaných do stredných škôl, miest a obcí, ale aj priamo do autobusov," doplnila Rezáková.

Motiváciou na vyplnenie ankety je podľa nej odmenenie šiestich vyžrebovaných dobitím dopravnej karty na sumu 20, 30 alebo 50 eur a balíčkom publikácií TSK v hodnote 96 eur. Vyhodnotenie dotazníka bude v gescii Dopravnej akadémie Trenčín. Výsledky budú známe už počas 3. ročníka Dňa otvorených dverí TSK (3. 10.).

Program kampane Európskeho týždňa mobility na národnej úrovni koordinuje Slovenská agentúra životného prostredia a Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky. Tohtoročným mottom kampane je Inteligentná a udržateľná mobilita – investícia do Európy. Cieľom kampane je pozdvihnúť preferencie obyvateľstva pre dopravné alternatívy osobných motorových vozidiel, ktorými sú bicykle, ale aj mestská hromadná doprava či samotná chôdza.

Už ste čítali?

Barborka Palušová. / Jedna z posledných fotiek celej rodiny.

Namiesto stužkovej jej pripravovali pohreb. Barborka si nestihla splniť veľký sen, no darovala život

Počas svojho krátkeho života bola anjelik, ktorý všade rozdával…

List od neznámeho dievčaťa zmenil jeho život. Slovák Marián sa vo Vietname zaľúbil a našiel cestu ku káve

Mal som asi naivnú predstavu, že ľudia, čo robia s kávou, sú bohatí, spomína…

Fotograf Miroslav Ondruš a jeho snímka, ktorá ohúrila verejnosť.

Lesník Miroslav Ondruš stál zoči-voči bojujúcim medveďom: Keď odišli, zachvátila ma poľovnícka triaška

Medvedica zaútočila na medveďa a ten sa dlho spamätával z toho, čo sa vlastne…

Seriálový Juan s milovanou Broňou a ich spoločnou dcérkou / Mario Cimarro v Dobrých novinách a Dobrom rádiu

Nikdy nezabudne, ako na pláži uvidel krásnu Slovenku. Mario Cimarro spoznal Broňu po mnohých omyloch

Pozrela sa na mňa s tými svojimi úžasnými modrými očami, až sa…